آزادی یک تبعه جمهوری آذربایجان از زندان اوین

والده یوسف آوا

والده یوسف آوا، شهروند تبعه جمهوری آذربایجان و محبوس در زندان اوین، آزاد شد. او پیش‌تر به اتهام جاسوسی زندانی شده بود. گفته شده است که یوسف ‌آوا «به صورت انسان ‌دوستانه» از زندان اوین آزاد شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زنداینان سیاسی و مدنی، روز پنج‌شنبه پنج مرداد ماه ۱۴۰۲، والده یوسف آوا، متولد: ۱۳۷۱، اهل شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان و زندانی امنیتی محبوس در زندان اوین، بصورت انسان ‌دوستانه، آزاد و از طریق مرز زمینی آستار به کشور خود بازگشت. این شهروند تبعه جمهوری آذربایجان، پس از بازداشت و طی مراحل دادرسی توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، به تحمل حبس تعزیری محکوم شده بود.

براساس این گزارس، والده یوسف آوا، پس از آزادی، پس از طی مراحل قانونی آزاد و پس از انتقال وی به مرز زمینی آستارا تحویل ضابطان قضایی در جمهوری آذربایجان شده است.

لازم به اشاره است، والده یوسف آوا، در دی ماه ۱۳۹۹، در دشت مغان از توابع استان اردبیل، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس به بازداشتگاهی در استان اردبیل منتقل شد و پس از ۳ روز تحمل سلول انفرادی و بازجویی های فشرده برای انجام بازجویی های تخصصی به بند ۲ الف سپاه واقع در زندان اوین منتقل و تحت بازجویی قرار گرفت و پس از آن در تاریخ ۲ مرداد ماه ۱۴۰۱ به بند زنان زندان اوین منتقل شد و طی دوران حبس خود از اکثر حقوق یک زندانی محروم شده بود.

پس از اتمام مراحل بازجویی و سپس بازپرسی در دادسرای ناحیه ۳۳ تهران، پرونده والده یوسف آوا به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست ابوالقاسم صلواتی ارجاع و این شهروند اهل کشور آذربایجان، در حالی که از حق دسترسی به وکیل محروم مانده در جلسات دادرسی با اتهاماتی از قبیل (موادمخدر) و (جاسوسی) مواجه شد که پس از تبرئه از اتهام (موادمخدر) پرونده وی از بابت اتهام (جاسوسی) توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی، بررسی و به تحمل حبس تعزیری شده بود./ همشهری آنلاین،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید