زخمی شدن دو کولبر در مناطق مرزی بانه

هیمن خسروی و رزگار مولودزاده

هیمن خسروی و رزگار مولودزاده، دو کولبر اهل شهرهای بانه و مریوان در پی تیراندازی هنگ مرزی در مناطق مرزی بانه در پی تیراندازی نیروهای  نظامی زخمی شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنج‌شنبه پنج مردادماه ١۴٠٢، هیمن خسروی کولبر جوان اهل شهر مریوان با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی بانه به شدت زخمی شده است.

بر اساس این گزارش هیمن خسروی مورد هدف دو گلوله جنگی قرار گرفته و به شدت مجروح شده است.

نیروهای هنگ‌مرزی در اقدامی غیرانسانی محل جراحت روی بدن این کولبر جوان را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند.

لازم به ذکر است که هیمن خسروی از لحاظ جسمی معلول می‌باشد و پیش‌تر در جریان یک تصادف یک دست‌ خود را از دست داده بود.

بر اساس گزارشی دیگر روز دوشنبه دوم مردادماه ١۴٠٢، یک کولبر دیگر با نام رزگار مولودزاده اهل شهر بانه با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هنگه‌ژال بانه  از ناحیه هر دو پا به شدت زخمی شده است.

کولبری، شغلی کاذب و مشقت بار است که مردم مناطق مرزی در پی فقدان فرصت‌های شغلی به آن روی می آورند و سالانه ده ها تن در مواجهه با خطرات طبیعی و یا در پی شلیک نیروهای مرزبانی کشته و‌ یا زخمی می شوند.

سه استان کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در نوار مرزی ایران با عراق و ترکیه محل اصلی فعالیت افرادی است که به دلیل فقدان اشتغال و مشکلات گسترده اقتصادی به کولبری روی می‌آورند.

هرساله ده‌ها تن از کولبران بر اثر شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی، سرما، غرق شدن در رودخانه و سقوط از ارتفاع کشته و یا زخمی می‌شوند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید