اعدام دستکم دو زندانی بلوچ به اتهام «مواد مخدر» در زندان مرکزی زاهدان

سعید براهویی و علی براهویی

حکم دو زندانی بلوچ به نام های سعید براهویی و علی براهویی که پیش‌تر در ارتباط با جرائم مرتبط با «موادمخدر» به (اعدام) محکوم شده بودند در زندان مرکزی زاهدان به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سحرگاه روز دو‌شنبه ۹ مرداد ماه ۱۴۰۲، حکم اعدام دستکم دو زندانی بلوچ از بابت اتهام مرتبط با مواد مخدر که پیش‌تر به اعدام محکوم شده بود در زندان زاهدان بدون اطلاع خانواده به اجرا در آمده است.

هویت این زندانی بلوچ « سعید براهویی» (معروف به عارف)  ۳۸ ساله فرزند حبیب الله متاهل دارای سه فرزند و «علی براهویی» (معروف به خان محمد) متاهل دارای فرزند هر دو ساکن زابل توسط حال وش احراز شده است.

به گفته منابع حال وش: « سعید و علی با اتهام مرتبط با مواد مخدر در شهرستان زابل بازداشت و از دادگاه انقلاب این شهرستان به اعدام محکوم شده بودند که حدود یکماه پیش به زندان زاهدان انتقال و امروز حکم اعدام آنان بدون اطلاع خانواده و ملاقات و دیدار آخر با آنان اجرا شده است

لازم به ذکر است این دو روز گذشته از بند ۴ زندان مرکزی زاهدان به قرنطینه این زندان منتقل شده و سحرگاه امروز اجرا شده است. 

گفتنی است از تاریخ 9 اردیبهشت 1402 تا امروز 9 مرداد دستکم 65 زندانی بلوچ از جمله چهار زن در 14 زندان کشور اعدام شده اند و از 29 مرداد ماه 1401 تا 9 مرداد  1402 دست کم 167 شهروند بلوچ در زندانهای مختلف کشور اعدام شده اند که این آمار تعداد افراد احراز هویت شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید