دادگاه انقلاب سنندج: واران محمدنژاد، به یک سال حبس تعلیقی محکوم شد

واران محمدنژاد

واران محمدنژاد، دانشجوی ارشد هنر دانشگاە یزد و یکی از اعضای انجمن فرهنگی«نوژین» توسط دادگاه انقلاب سنندج به یک سال حبس تعلیقی محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، واران محمدنژاد، دانشجوی ارشد هنر دانشگاە یزد و عضو انجمن فرهنگی – اجتماعی «نوژین» از سوی دادگاه انقلاب سنندج، به ریاست قاضی (سعیدی) به یک سال حبس تعلیقی محکوم شد.

این دادگاه خانم محمدنژاد، را به «اخلال در نظم عمومی، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، دعوت به خشونت و هواداری از یکی از احزاب کُرد مخالف نظام» متهم کرده بود.

این منبع مطلع افزود: دادگاه رسیدگی به اتهامات واران محمدنژاد در سه نوبت برگزار و در نهایت وی به یک سال حبس تعلیقی محکوم و این حکم در تاریخ بیست و هفتم اسفندماه ١٤٠١ به وی ابلاغ شده بود.

خانم محمدنژاد روز پنج‌شنبه بیست و یکم مهرماه ١٤٠١ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و روز سه‌شنبه دهم آبان‌ماه ١٤٠١ با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شد.

روز یکشنبه بیست و چهارم مهرماه ١٤٠١، سه عضو خانواده واران محمدنژاد به نام‌های “سحر وهابی، مادر واران، ویدا محمدنژاد، خواهر واران و پیام میری، همسر واران” هنگام مراجعه به بازداشتگاه امنیتی شهرامفر سنندج جهت پیگیری وضعیت وی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.

واران محمدنژاد اهل روستای “تنگیسر” از توابع سنندج است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید