تبسم جمال‌پور بازیگر و مخالف «حجاب اجباری» با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد

تبسم جمال‌پور

تبسم جمال‌پور، بازیگر مخالف «حجاب اجباری» با اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۲، تبسم جمال‌پور، بازیگر مخالف «حجاب اجباری» با تودیع قرار وثیقه پانصد میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.

خانم جمال‌پور پیش‌تر توسط نیروهای امنیتی نظام در تهران به دلیل آن چه رسانه‌های حکومتی «کشف حجاب، برهنه‌نمایی و بی‌حرمتی به هیئت عزاداری» خواندند، بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.

یک منبع مطلع در این خصوص گفت: تبسم جمال‌پور، یکی از زنانی که تصویر بدون حجاب او در مقابل یک هیئت مذهبی طی روزهای گذشته در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های زیادی را برانگیخته بود، پس از بازداشت در تاریخ بیست و ششم تیر ماه و انتقال به یک خانه امن، مورد ضرب‌وجرح و آزار جنسی قرار گرفته است.

به گفته این منبع مطلع، نیروهای امنیتی نظام پس از بازداشت خانم جمال‌پور، به او گفته‌اند: “باید مانند تصویری که منتشر کرده‌ای لخت شوی” و سپس با خشونت و ضرب‌وجرح، لباس او را از تنش درآورده‌ و اقدام به لمس اعضای خصوصی بدن او کرده‌اند.

این منبع مطلع گفته که تبسم جمال‌پور پس از انتقال به بند ۲۰۹ زندان اوین، طی روزهای متوالی مورد بازجویی قرار گرفته و روز سه‌شنبه سوم مرداد ماه به بند زنان اوین منتقل شده است.

اتهامات او “توهین به مقدسات” و “اشاعه فساد و فحشا” عنوان شده است.

تبسم جمال‌پور، ۲۰ ساله است و در فیلم “لاک قرمز” و سریال “محکومین” به‌عنوان بازیگر حضور داشته است.

رسانه‌های حکومتی طی روزهای اخیر از بازداشت چند جوان مقابل هیات “قمر بنی‌هاشم” به بهانه عدم رعایت حجاب اجباری جمهوری اسلامی خبر داده بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید