تعطیلی زندان رجایی شهر کرج، هفت زندانی سیاسی به زندان اوین منتقل شدند

انتقال زندانیان

تعطیلی زندان رجایی شهر کرج، در حال اجرا است و بر همین اساس هفت تن از زندانیان سیاسی به نام های سعید ماسوری، افشین بایمانی، حمزه سواری لفته، مطلب احمدیان، لقمان امین پور، محمد شافعی و سامان صیدی، به زندان اوین منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در ادامه انتقال زندانیان زندان رجایی شهر کرج، دستکم هفت تن از زندانیان سیاسی به زندان اوین منتقل شدند.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر ما گفت: «سعید ماسوری، افشین بایمانی، حمزه سواری لفته، مطلب احمدیان، لقمان امین پور، محمد شافعی و سامان صیدی، زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج، روز چهارشنبه یازدهم مرداد به بند هشت زندان اوین منتقل شدند. آنها در زمان انتقال از بردن وسایل شخصی از جمله لباس ها و داروهای خود محروم ماندند».

سعید ماسوری در تاریخ ۱۹ دی‌ماه ۱۳۷۹ به ظن عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران در شهرستان دزفول بازداشت شد. وی نهایتا در سال ۱۳۸۱ در دادگاه انقلاب تهران با اتهام “محاربه” به اعدام محکوم شد ولی در ‌‌‌‌نهایت حکم وی به حبس ابد تقلیل پیدا کرد.

همچنین افشین بایمانی در تاریخ  ۱۵ شهریور ۱۳۷۹ بازداشت شد. وی توسط دادگاه انقلاب تهران به اتهام “محاربه از طریق همکاری با سازمان مجاهدین خلق” به اعدام محکوم شد که این حکم در نهایت به حبس ابد تقلیل یافت.

حمزه سواری لفته نیز در ۱۶ سالگی در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۳۸۴ بازداشت شد. وی توسط دادگاه انقلاب اهواز به اتهام “فساد فی الارض، محاربه و اقدام علیه امنیت ملی”به اعدام محکوم شد. نهایتا حکم صادره به حبس ابد تقلیل یافت.

مطلب احمدیان در تاریخ ۱۳ مهر ۱۳۸۹ بازداشت شد. آقای احمدیان توسط دادگاه انقلاب به اتهام “محاربه از طریق عضویت در یکی از گروه های اپوزیسیون” به ۳۰ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

سامان صیدی (یاسین) در تاریخ دهم مهرماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری در تهران بازداشت شد. وی از بابت اتهاماتی چون “محاربه، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم و اقدام علیه امنیت ملی” در دادگاه عمومی و انقلاب تهران محاکمه و به اعدام محکوم شد. پس از مدتی این حکم در دیوان عالی کشور نقض شده و پرونده وی جهت رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع داده شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید