تداوم بازداشت و بلاتکلیفی از سرنوشت محمد صادقی، بازیگر تئاتر و تلویزیون علیرغم گذشت بیش از ۲۰ روز از زمان دستگیری

محمد صادقی

محمد صادقی، بازیگر تئاتر و تلویزیون ساکن تهران، علیرغم گذشت بیش از  ۲۰ روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان تهران بزرگ به سر می برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمد صادقی، بازیگر تئاتر و تلویزیون ساکن تهران، کماکان در زندان تهران بزرگ در بازداشت و بلاتکلیفی به سر می برد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند به گزارشگر کمپین گفت: “آقای صادقی توسط شعبه دو دادسرای امنیت اخلاقی ناحیه ۳۸ تهران از بابت اتهامات «تشویق مردم به فساد و فحشا و ترغیب و تحریک افراد به اعمال خشونت‌ آمیز» تفهیم اتهام شده است.”

این منبع مطلع ضمن بیان اینکه یکی از دلیل بازداشت آقای محمد صادقی «استفاده از افشانه فلفل» عنوان شده، افزود: “وی از زمان بازداشت تاکنون تنها یکبار با مادر خود تماس داشته و از ملاقات با خانواده محروم است. همچنین از دسترسی به وکیل نیز محروم مانده است.”

آقای صادقی روز یکشنبه بیست و پنجم تیرماه، توسط ماموران اداره اطلاعات تهران در منزل شخصی خود واقع در شرق تهران بازداشت شد.

مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ پس از بازداشت این بازیگر در بیانیه ای اعلام کرده بود، بازداشت آقای صادقی به دلیل “انتشار کلیپی که در آن به صورت آشکار به ترویج خشونت و فحاشی علیه حافظان نظم و امنیت جامعه” پرداخته، صورت گرفته است.

محمد صادقی، بازیگر تئاتر و تلویزیون اهل آمل و ساکن تهران در زمان بازداشت ویدیو هایی را در صفحه شخصی اش منتشر کرد که حاکی از ورود نیروهای لباس شخصی به منزل وی بود.

برخی از رسانه های رسمی همچون همشهری، “پوشیدن لباس زنانه، آرایش کردن و دعوت مردم به اقدام مجرمانه” را دلایل بازداشت این بازیگر عنوان کرده بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید