دادگاه انقلاب تهران: سیامک ابراهیمی و شاهرخ احمدی به تحمل ۹ سال و هشت ماه حبس محکوم شدند

سیامک ابراهیمی و شاهرخ احمدی

دو شهروند ساکن تهران  مجموعا به تحمل ۹ سال و هشت ماه حبس محکوم شدند. این حکم از بابت اتهام هایی همچون اجتماع و تبانی به‌ قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی به‌ قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور صادر شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زنداینان سیاسی و مدنی، سیامک ابراهیمی و شاهرخ احمدی، شهروندان ساکن تهران توسط دادگاه انقلاب این شهر مجموعا به ۹ سال و هشت ماه حبس محکوم شدند.

براساس حکمی که توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر و به عرفان کرم ویسی، وکیل مدافع این شهروندان ابلاغ شده است، آقای ابراهیمی از بابت اتهام «اجتماع و تبانی به‌ قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور»، به تحمل پنج سال حبس و در خصوص اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به هشت ماه حبس محکوم شده است. همچنین آقای احمدی به اتهام «اجتماع و تبانی به‌ قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به چهار سال زندان محکوم شده است.

در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر و اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی پنج سال حبس در خصوص آقای ابراهیمی قابل اجرا خواهد بود.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این افراد در تاریخ بیست و ششم تیرماه سال جاری در مرجع قضایی مذکور برگزار شده‌ بود.
سیامک ابراهیمی و شاهرخ احمدی، شهروندان ساکن تهران در تاریخ هجدهم بهمن ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در نهایت با تودیع وثیقه هفتصد میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید