زندان اوین: زهره صیادی، زندانی سیاسی به مرخصی درمانی اعزام شد

زهره صیادی

زهره صیادی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین به مرخصی درمانی اعزام شد. او مبتلا به سرطان روده است. پیش‌تر با عزام به بیمارستان وی مخالفت می‌شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه ۱۸ مرداد ماه ۱۴۰۲، زهره صیادی، فعال حقوق کودک و زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین که از سرطان روده در رنج است، به مرخصی درمانی اعزام شد.

این زندانی سیاسی، از تاریخ ۱۶ خرداد ماه سال جاری در حال تحمل محکومیت کیفری یک سال حبس خود است.

یک منبع مطلع در این‌بازه گفت:«روز گذشته، خانم صیادی با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مرخصی درمانی اعزام شده و از امروز برای انجام اقدامات درمانی به بیمارستان منتقل شده است».

این زندانی سیاسی، در حالی به مرخصی درمانی اعزام شده که از بیماری سرطان روده در رنج است و با توجه به کیفیت خدمات درمانی ارائه شده در زندان اوین، تحمل حبس و فشارهای روحی و روانی ناشی از زندان برای وی مضر است.

لازم به اشاره است، زهرا صیادی، در تاریخ ۱۹ آذر ماه ۱۳۹۸، توسط ماموران وزارت اطلاعات در منزل پدری خود، بازداشت و پس از انتقال به بند ۲۰۹ زندان اوین و طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام در تاریخ ۲ دی ماه ۱۳۹۸، با تودیع قرار وثیقه وثیقه ای به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان از زندان اوین آزاد شده بود.

با آِغاز مراحل دادرسی، زهره صیادی، توسط دادگاه انقلاب تهران، به اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) که مبنی آن (پخش غذا در جریان اعتراضات آبان ۱۳۹۸) بود محاکمه و به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم و در تاریخ ۹ خرداد ماه ۱۴۰۲ برای سپری کردن دوران، پس از احضار به شعبه اول اجرای احکام دادسرای ناحیه ۳۳ تهران برای سپری کردن دوران حبس تعزیری یک ساله خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

زهره صیادی، از جمله فعالان حقوق کودکان است که در حوزه آسیبهای اجتماعی و حقوق کودکان بی شناسنامه تلاشهای بسیاری را کرده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید