منیره ترز بصیر، شهروند دو تابعیتی از زندان اوین و به کشور خود بازگردانده «دیپورت» شد

منیره ترز بصیر

منیره ترز بصیر، شهروند دو تابعیتی و از اعضای صندوق جمعیت سازمان ملل، به کشور خود بازگردانده شد.

به گزارش کمپین دفاع از  ز ندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، منیره ترز بصیر، شهروند دو تابعیتی، از اعضای صندوق جمعیت سازمان ملل(UNFPA) و از فعالان یک گروه مذهبی، که از آبان ماه ۱۴۰۱ در بند امنیتی ۲ الف سپاه پاسداران واقع در زندان اوین، تحت بازداشت بازجویی قرار گرفته بود به کشور خود بازگردانده(دیپورت) شد.

براساس این گزارش، اتهام های منتسب شده به منیره ترز بصیر (تلاش برای اجرای پروژه های ضد جمعیتی در ایران) عنوان شده بود.

یک منبع مطلع در تشریح این خبر مدعی شد:”منیره ترز بصیر، از افراد اصلی و با سابقه (شبکه تهدید نسل) بوده که این شبکه رابط اصلی شبکه بین المللی با شبکه نفوذ داخلی بوده و تحت پوشش صندوق جمعیت سازمان ملل تحد موسوم به(UNFPA) سالها پروژه های ضد جمعیتی را در ایران پیش برده بود.”

همچنین، در بخش دیگری از این گزارش ادعا شد:”یکی از اقدامات بصیر، مسئولیت شبکه پنهان و ساختارمند یکی از (فرقه‌های ضاله و الحادی) بود که ریشه در هند دارد. مناسک انحرافی این فرقه کاملا مغایر با اسلام و اصول دینی مانند توحید، معاد است.”

لازم به اشاره است، منیره ترز بصیر، در آبان ماه ۱۴۰۱، همزمان با اعتراضات سراسری، در تهران، توسط ماموران سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، دستگیر و برای تشکیل پرونده قضایی به بند ۲ الف سپاه واقع در زندان اوین، منتقل شده بود.

در بخش دیگری از این گزارش عنوان شده:”پس از طی مراحل بازجویی ها از منیره ترز بصیر، شبکه پنهان و ساختارمند که در زمنیه جذب تصاعدی پیروان جدید در ایران فعالیت می کرد منحل و بیش از ۳۰ نفر از مرتبطان او با پرونده سازی قضایی مواجه شدند.”

در انتهای این گزارش عنوان شده؛ منیره ترز بصیر به‌ تازگی و پس از اتمام تحقیقات و فرآیند قضایی با هماهنگی‌های صورت گرفته، از ایران اخراج(دیپورت) شد.

در این گزارش، به بخ دادرسی و اینکه آیا منیره ترز بصر در داداه انقلاب تهران مورد محاکمه قرار گرفته است یا خیر اشاره ای نشده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید