اقدام به خودکشی حمزه درویش زندانی سنی مذهب در زندان لاکان رشت

حمزه درویش

حمزه درویش زندانی سنی مذهب محبوس در زندان لاکان رشت در اعتراض به صدور حکم ۱۴ سال حبس در تبعید خود از طریق خوردن ۱۲ عدد قرص دیازپام اقدام به خودکشی کرده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنج شنبه ۱۹ مرداد ماه ۱۴۰۲، حمزه درویش زندانی سنی مذهب محبوس در زندان لاکان رشت، از طریق بلعیدن قرص «دیازپام» دست به خودکشی زد. او در حال حاضر در بیمارستان راز رشت بستری شده است.

یکی از اعضای خانواده این زندانی به گزارشگر ما گفت: «روز پنجشنبه ساعت ۱۲:۳۰، طی تماسی از زندان لاکان رشت اعلام کردند حمزه درویش در اعتراض به صدور حکم ۱۴ سال حبس در تبعید خود از طریق خوردن ۱۲ عدد قرص دیازپام اقدام به خودکشی کرده است. او را به بیمارستان رازی رشت منتقل کردند. حمزه درویش اکنون با حال عمومی نامناسب با دستبند و پابند بستری است ».

این منبع مطلع ضمن بیان اینکه در اطراف و داخل بیمارستان ماموران امنیتی حضور دارند و مانع ورود اعضای خانواده وی میشوند، افزود: «پس از پیگیری های اعضای خانواده آقای درویش مشخص شد معده وی را در بیمارستان شستشو دادند. اما مجدد در ساعت ۵ بعد از ظهر به آنها اعلام کردند سطح هوشیاری او سه شده است».

یکی دیگر از اعضای خانواده آقای درویش اعلام کرد: «هر شب افسر نگهبان یک عدد قرص دیازپام به حمزه درویش میداد. از اینکه چگونه دوازده عدد قرص در اختیار حمزه قرار گرفته است، اطلاعی در دست نیست».

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید