استان ایلام: فرشته منصوری توسط دادگاه کیفری چرداول به شش ماه و یک روز حبس محکوم شد

فرشته منصوری

فرشته منصوری توسط دادگاه کیفری شهرستان چرداول از توابع ایلام به شش ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شد. این حکم از بابت اتهام های «اخلال در نظم و آسایش عمومی، توهین به رهبر جمهوری اسلامی و اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی» برای این شهروند صادر شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، فرشته منصوری ٣٦ ساله اهل شهر سرابله از سوی شعبه ١٠١ دادگاه کیفری دو شهرستان چرداول ایلام به اتهام «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» به شش ماه و یک روز حبس محکوم شده است.

به گفته یک منبع مطلع، دادگاه کیفری چرداول حکم صادره علیه این شهروند را به مدت سه سال به حالت تعلیق درآورده است.

پیش‌تر، فرشته منصوری از سوی شعبه ششم دادگاه تجدیدنظر ایلام به شش ماه حبس محکوم شده بود.

خانم منصوری با وجود داشتن حضانت فرزند خردسال و سرپرست خانواده بودن، دادگاه تجدیدنظر ایلام بدون بررسی پرونده و عدم دسترسی به وکیل برای دفاع، حکم شش ماه حبس را برای وی صادر و آنرا قطعی و لازم الاجرا اعلام کرده بود.

این شهروند از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سرابله ایلام به اتهامات «اخلال در نظم و آسایش عمومی، توهین به رهبر جمهوری اسلامی و اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی» طبق مادە ١٣٤ قانون مجازات اسلامی به سه سال و شش ماه حبس محکوم شده بود.

فرشته منصوری در تاریخ یکم آبان‌ماه ١٤٠١ در جریان اعتراض های ایلام توسط نیروهای امنیتی – سرکوبگر بازداشت و پس از دو هفته بازداشت با تودیع قرار وثیقه ۵۵۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شده بود.

این شهروند در سال ۱۳۸۸ نیز در شهر تبریز توسط نیروهای امنیتی بازداشت بازداشت و به مدت یک ترم از تحصیل تعلیق شده بود.

وی همچنین در جریان اعتراض های سال ۱۳۹۸ بازداشت و در اداره اطلاعات سپاه شهرستان سرابله تحت فشار مجبور به نوشتن توبه نامه شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید