پرونده پوریا جواهری به اتهام «محاربه» به دادگاه انقلاب سنندج ارجاع داده شد

پوریا جواهری

پوریا جواهری کارگر ۳۰ ساله اهل شهر کامیاران که در جریان اعتراض های مردمی در شهر کامیاران بازداشت و به اتهام «محاربه از طريق قتل عمدی یکی از پرسنل نظامی، عضویت در احزاب مخالف جمهوری اسلامی، تبلیغ علیه نظام و ضرب و جرح عمدی چند مامور نظامی» تفهیم اتهام شده است با خطر صدور حکم اعدام روبه رو است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مصطفی احمدیان، وکیل پوریا جواهری کارگر ۳۰ ساله اهل شهر کامیاران که در جریان اعتراض های مردمی در شهر کامیاران توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به محاربه متهم شده بود از صدور کیفرخواست و ارجاع پرونده این شهروند به شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی سنندج خبر داد.

مصطفی احمدیان، وکیل پوریا جواهری کارگر ۳۰ ساله متهم به محاربه؛ از ارجاع پرونده موکلش به اتهام «محاربه از طريق قتل عمدی یکی از پرسنل نظامی، عضویت در احزاب مخالف جمهوری اسلامی، تبلیغ علیه نظام و ضرب و جرح عمدی چند مامور نظامی» به شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی سنندج خبر داد.

روز سه‌شنبه ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۱، رئیس کل دادگستری استان کردستان از طرح اتهام محاربه علیه پوریا جواهری کارگر ۳۰ ساله اهل شهر کامیاران به اتهام کشتن یک بسیجی به نام رضا آذربار خبر داد. اتهامی که می‌تواند برای او حکم اعدام به همراه داشته باشد.

روابط عمومی دادگستری استان کردستان اعلام کرده است که پوریا جواهری متهم است به این‌که در جریان اعتراضات ۲۴ آبان‌ماه ١۴٠١ شهرستان کامیاران با اسلحه ساچمه‌ای به سمت نیروهای انتظامی و امنیتی شلیک کرده است که در جریان این شلیک یک بسیجی به نام رضا آذربار کشته و ۳۰ نفر دیگر از نیروها نظامی و انتظامی کشته شده‌اند

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید