استان فارس: هوشیدر زارعی به تحمل شش سال حبس، جزای نقدی و مجازات های تکمیلی محکوم شد

هوشیدر زارعی

دادگاه تجدیدنظر استان فارس، هوشیدر زارعی را به تحمل شش سال حبس تعزیری، جزای نقدی و مجازات های تکمیلی محکوم کرد. این حکم از بابت اتهام های فعالیت تبلیغی علیه نظام و تبلیغات فرقه ای به نفع گروه های مخالف نظام علیه این شهروند بهایی صادر شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، هوشیدر زارعی، شهروند بهایی ساکن استان فارس، توسط کامران زارع و شاهرخ جابری، قضات شعبه دادگاه تجدیدنظر استان فارس به در مجموع به تحمل شش سال حبس تعزیری و محرومیتهای اجتماعی و همچنین به پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال جزای نقدی، محکوم شد. این شهروند بهایی در مرحل بدوی به همین مزیان حبس و مجازات تکمیلی محکوم شده بود.

براساس دادنامه صادره توسط شعبه دادگاه تجدیدنظر استان فارس که به هوشیدر زارعی ابلاغ شده این شهروند بهایی از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به تحمل یک سال حبس تعزیری و از بابت اتهام «تبلیغات فرقه ای به نفع گروه های مخالف نظام» هم به تحمل شش سال حبس تعزیری و بعنوان مجازات تکمیلی هم به دو سال منع خروج از کشور و پنج سال محرومیت از حق عضویت در احزاب، گروهها و دسته جات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و پرداخت جزای نقدی، محکوم شده و با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵سال حبس تعزیری در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

لازم به اشاره است، هوشیدر زارعی، در مرحله بدوی در تاریخ ۵ تیر ماه ۱۴۰۲، توسط سیدمحمود ساداتی، قای شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز، از بابت اتهام (اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغات فرقه ای به نفع گروههای معاند نظام) به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و به اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) هم به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و بعنوان مجازات تکمیلی هم به ۲ سال منع خروج از کشور، ۵ سال محرومیت از حق عضویت در احزاب، گروهها و دسته جات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و همچنین پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی، محکوم شده بود.

این شهروند بهایی، در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، توسط ماموران اداره اطلاعات شهر شیراز در یکی از خیابانهای آن شهر، بازداشت و و پس از انتقال به بازداشتگاه و طی مراحل بازجویی و بازپرسی در دادسرای عمومی و انقلاب شیراز، در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، با تودیع قرار وثیقه ای به مبلغ ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از زندان عادل آباد شیراز آزاد شد.

با آغاز مراحل دادرسی، این شهروند بهایی، در تاریخ ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۲، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز به ریاست سیدمحمود ساداتی از بابت اتهامات (اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغات فرقه ای به نفع گروههای معاند نظام) و (فعالیت تبلیغی علیه نظام) محاکمه شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید