دادسرای آبدانان: احمد علیزاده به سه سال و یک روز حبس تعزیری محکوم شد

احمد علیزاده

دادگاه انقلاب شهرستان آبدانان، با صدور دادنامه ای احمد علیزاده را به تحمل سه سال و یک روز حبس تعزیری محکوم کرد. این حکم از بابت اتهام های  تشکیل گروه به قصد بر هم زدن امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام صادر شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زنداینان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، احمد علیزاده، معلم ورزش، ساکن شهرستان آبدانان از توابع استان ایلام، در مرحله واخواهی، پس از محاکمه در شعبه دادگاه انقلاب آبدانان، به ریاست قاضی رجب محمدی، از بابت اتهام «تشکیل گروه به قصد بر هم زدن امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام» در مجموع به سه سال و یک روز حبس تعزیری محکوم شد.

براساس این گزارش، حکم صادره در مرحله واخواهی صدر شده و به فرض تائید آن در شعبه دادگاه تجدیدنظر استان ایلام و اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی تجمیع جرائم تحمل اشد مجازات برای وی لازم به اجرا خواهد شد.

لازم به اشاره است، احمد علیزاده، در تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۱، توسط همین شعبه، بصورت غیابی، از بابت اتهام (تشکیل دسته و گروه بیش از دو نفر به قصد بر هم زدن امنیت کشور) به تحمل ۶ سال و ۱ روز حبس تعزیری، به اتهام (تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی) به تحمل هفت ماه و ۱۶ روز حبس تعزیری محکوم و بعنوان مجازات تکمیلی هم به دو سال انفصال از خدمات دولتی، دو سال تبعید به شهرستان فنوج از توابع استان سیستان و بلوچستان، ۱ سال منع از فعالیت در فضای مجازی محکوم شده بود.

احمد علیزاده، در تاریخ ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در شهرستان آبدانان، بازداشت و پس از طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام، در تاریخ ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۱ میلیارد تومان آزاد شد اما مجددا در تاریخ ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱، پس از احضار به شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبدانان و طی مراحل تنظیمی کیفرخواست، بازداشت و به زندان مرکزی ایلام منتقل شد و در تاریخ ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۱، پس از احضار به شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان آبدانان به ریاست رجب محمدی از بابت اتهامات مذکور محاکمه شد.

این فرهنگی ساکن شهرستان آبدانان، در شهریور ماه ۱۴۰۱، توسط هیئت رسیدگی به تخلفات اداری اداره کل آموزش و پرورش استان‌ ایلام، به اتهام (اخلال شدید در نظم عمومی)، (تمرد از دستور ماموران هنگام انجام وظیفه)، (تخریب و ایجاد حریق در سطح شهر) و (لیدری اعتراضات با هدف بر هم زدن امنیت کشور) به بازنشستگی و کاهش ۲ رتبه گروه شغلی محکوم شده بود./ کانون صنفی معلمان ایران،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید