زندان گرگان: برگزاری جلسه دادگاهی بهروز ایزدی راد، فعال مدنی، او تفهیم اتهام شد

بهروز ایزدی راد

بهروز ایزدی راد، فعال مدنی محبوس در زندان امیرآباد گرگان، تفهیم اتهام شد. این فعال مدنی، او به اتهام هایی همچون فعالیت تبلیغی علیه نظام و دعوت از سایر شهروندان به اغتشاش تفهیم اتهام شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۲، بهروز ایزدی راد، ساکن علی آباد کتول از توابع استان گلستان و محبوس و بلاتکلیف در زندان امیرآباد گرگان، پس از اعزام به شعبه دو بازپرسی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان علی آباد کتول، تفهیم اتهام شد.

این فعال مدنی از تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه سال جاری در بازداشت به سر می برد و قرار بازداشت وی در تاریخ ۱۱ تیر ماه سال جاری به مدت یک ماه دیگر تمدید شد.

در این جلسه بازپرسی، بهروز ایزدی راد به همراه وکیل مدافع خود دفاعیاتشان را پیش از تنظیم کیفرخواست به بازپرس شعبه ۲ دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان علی آباد کتول، از بابت اتهامات (فعالیت تبلیغی علیه نظام) و (دعوت از سایر شهروندان به اغتشاش) ارائه کردند.

یک منبع مطلع از روند حقوقی پرونده بهروز ایزدی راد گفت:”دلیل تشکیل دومین جلسه بازپرسی برای آقای ایزدی راد ابهامی بود که از سوی بازپرس در خصوص اتهام دوم یعنی (دعوت از سایر شهروندان به اغتشاش) به جا ماده بود  صورت گرفته و با توجه دفاعیات کامالی که هم متعم و هم وکیل وی به بازپرس ارائه کردند، احتمال اینکه این اتهام از کیفرخواست صادره حذف شود دور از ذهن نیست.”

لازم به اشاره است، بهروز ایزدی راد، در اولین جلسه بازپرسی خود که اواسط تیر ماه ۱۴۰۲، در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای انقلاب شهرستان علی آباد کتول، برگزار شده بود بخش از دفعاعیات خود را از بابت اتهامات (فعالیت تبلیغی علیه نظام) و (دعوت از سایر شهروندان به اغتشاش) به بازپرس دادسرای انقلاب شهرستان علی آباد کتول ارائه و مجددا به زندان امیرآباد گرگان بازگردانده شده بود.

این فعال مدنی اهل شهرستان علی آباد کتول، در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، توسط ماموران اداره اطلاعات گرگان بازداشت شده بود اما از مکان نگهداری و نام ارگان بازداشت کننده و روند حقوقی پرونده وی اطلاعی در دسترس نبود تا اینکه اوایل خرداد ماه ۱۴۰۲، به بند قرنطینه در زندان امیرآباد گرگان منتقل شد اما با توجه به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم در بند قرنطینه آن زندان از حقوق اولیه یک متهم سیاسی، محروم است.

همچنین، پیش‌تر هم در تاریخ ۶ مهر ماه ۱۴۰۲، بهروز ایزدی راد، در خصوص اعتراضات سراسری در شهر گرگان بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی و طی مراحل بازجویی به زندان امیرآباد گرگان منتقل شد و در تاریخ ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۱، پس از محاکمه در شعبه ۱ دادگاه انقلاب شهرستان علی آباد کتول از توابع استان گلستان، به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد خلیلی، به اتهامات (تحریک مردم به اغتشاش و درگیری) و (فعالیت تبلیغی علیه نظام) در مجموع به تحمل ۴ سال و ۱ ماه حبس تعزیری محکوم شد و پس از اعلام تسلیم به رای و کاهش یک سوم مجموع حبس تعزیری وی به تحمل ۲ سال و ۱۰ ماه حبس تعزیری محکوم شد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی تحمل ۲ سال و ۱ ماه حبس تعزیری برای وی لازم به اجرا شده بود.

بهروز ایزدی راد، در بهمن ماه ۱۴۰۱، پس از اعمال بخشنامه قوه قضائیه به پرونده قضایی وی از زندان امیرآباد شهر گرگان آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید