بازداشت و بلاتکلیفی امید مظلوم برادر محسن مظلوم، زندانی سیاسی در زندان مهاباد

امید مظلوم

امید مظلوم برادر محسن مظلوم، زندانی سیاسی، علیرغم گذشت بیش از ٢٤ روز از زمان دستگیری همچنان به صورت بلاتکلیف در زندان مهاباد به سر می برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امید مظلوم برادر محسن مظلوم، زندانی سیاسی، علیرغم گذشت بیش از ٢٤ روز از زمان بازداشت همچنان به صورت بلاتکلیف در زندان مهاباد به سر می‌برد.

جوانا طیمسی، همسر محسن مظلوم اعلم کرد: امید مظلوم تاکنون از دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده محروم بوده و تنها یکبار با یکی از آشنایانش تماس تلفنی داشته است.

خانم طیمسی گفت: علیرغم تأمین وثیقه ٣٠٠ میلیونی برای آزادی موقت امید مظلوم از سوی خانواده، دادگاه تاکنون با آزادی وی موافقت نکرده است.

بامداد سه‌شنبه سوم مردادماه، امید مظلوم در منزل شخصی خود واقع در روستای «اطمیش» مهاباد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و از اتهامات مطروحه علیه وی اطلاع دقیقی در دسترس نیست.

چهار زندانی سیاسی با نام‌های محسن مظلوم اهل مهاباد، هژیر (محمد) فرامرزی اهل دهگلان از توابع سنندج، وفا آذربار اهل بوکان و پژمان فاتحی اهل کامیاران در اول مرداد ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در روستای «ینگجه» از توابع منطقه صومای ارومیه بازداشت شدند و با گذشت یکسال حتی خانواده‌هایشان از سرنوشت آنها هیچگونه اطلاعی ندارند.

جمهوری اسلامی دو بار و در ماه‌های مهر و آذر ١٤٠١ اقدام به پخش اعتراف اجباری این زندانیان سیاسی کرده‌ است که نگرانی شدید خانواده این زندانیان را در پی داشته است. خانواده این زندانیان نگرانند که جمهوری اسلامی با این اقدام و درپی سناریو و پرونده‌سازی امنیتی، حکم اعدام را برای این زندانیان سیاسی صادر و اجرا کند.

در این فیلم اعتراف اجباری جمهوری اسلامی مدعی شده آنها «قصد انفجار در یکی از کارخانه‌های هواپیماسازی اصفهان را داشته‌اند». اما حزب کومله کردستان ایران شدیدا و قویا این ادعا و اتهامات جمهوری اسلامی در مورد اعضای خود را رد کرده است.

این چهار زندانی سیاسی بازداشت‌شده در تمام این یکسال از حق دسترسی به وکیل، تماس و ملاقات با خانواده محروم بوده‌اند و تاکنون نیز هیچ یک از اعضای خانواده این زندانیان سیاسی از مکان بازداشت آنها اطلاع ندارند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید