اداره اطلاعات سنندج: بازداشت و بلاتکلیفی از سرنوشت سامان پاشایی، علیرغم گذشت بیش از۵۲ روز از تاریخ دستگیری

سامان پاشایی

سامان پاشایی، اهل سقز علیرغم گذشت بیش از۵۲ روز از تاریخ دستگیری همچنان تحت شکنجه و در سلول های انفرادی اداره اطلاعات سنندج به سر می برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سامان پاشایی، دارنده مدال جهانی کشتی فرنگی و اهل سقز علیرغم  گذشت  بیش از۵۲ روز از تاریخ دستگیری همچنان  در سلول های انفرادی بازداشتگاه اطلاعات سنندج تحت شکنجه جهت اعترافات اجباری به سر می برد.

به گفته یک منبع مطلع ؛ خانواده این زندانی سیاسی روز یکشنبه موفق به ملاقات با او با حضور دو مامور امنیتی شده‌اند و آقای پاشایی تهدید شده که در صورت همکاری نکردن برای اعتراف اجباری از کار اخراج و اجازه هیچگونه شغلی حتی رنگ کاری به او نخواهند داد، همچنین او را در بازداشت و بلاتکلیفی نگه خواهند داشت.

این منبع مطلع اظهار داشت؛ سامان پاشایی در سلول انفرادی بازداشتگاه اطلاعات سنندج تحت فشار روحی شدید و نگرانی از وضعیت خانواده بوده است.

قبل از این ملاقات این ورزشکار تنها توانسته بود یک تماس تلفنی ٣٠ ثانیه‌ای با خانواده‌اش داشته است. او همچنان از دسترسی به وکیل محروم می‌باشد.

روز یکشنبه یازدهم تیرماه، ‌آقای پاشایی بدون ارائه حکم قضایی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.

سامان پاشایی دارای دکتری فیزیولوژی و تغذیه ورزشی و عضو آکادمی ملی طب ورزشی آمریکا است که در دانشگاه‌های کردستان تدریس دارد.

تاکنون از دلیل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این استاد دانشگاه اطلاع دقیقی به دست نیامده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید