اجرای حکم اعدام دستکم چهار زندانی بلوچ به اتهام «مواد مخدر» در زندان مرکزی زاهدان

یعقوب اجباری

حکم چهار زندانی به نام های عبدالصمد خادم، یعقوب اجباری، محمد انور براهویی و  یک زندانی با فامیلی قنبرزهی که پیش‌تر بابت اتهام های مرتبط با «مواد مخدر» به (اعدام) محکوم شده بودند در زندان مرکزی زاهدان به اجرا در آمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سحرگاه روز دوشنبه ۳۰ مردادماه ۱۴۰۲، حکم اعدام دستکم چهار زندانی بلوچ از بابت اتهام مرتبط به مواد مخدر که پیش‌تر به اعدام محکوم شده و روز گذشته جهت اجرای حکم به سلول انفرادی زندان زاهدان منتقل شده بودند به اجرا در آمد.

هویت این زندانیان بلوچ « عبدالصمد خادم » ۲۹ ساله فرزند خداداد اهل و ساکن شهرستان زهک و « یعقوب اجباری » فرزند شیرجان متاهل و دارای ۸ فرزند اهل و ساکن روستای قرقروک از توابع شهرستان زاهدان، « محمد انور براهویی » اهل و ساکن زاهدان و  یکی با فامیلی « قنبرزهی» ساکن زاهدان احراز شده است.

به گفته منابع حال وش: « عبدالصمد در سال ۹۷ با اتهام مرتبط به مواد مخدر در زهگ بازداشت و از دادگاه انقلاب زابل به اعدام محکوم شده و حدودا یک ماه پیش برای اجرای حکم اعدام از زندان زابل به زندان مرکزی زاهدان منتقل شده است، و یعقوب در سال ۹۸ در زاهدان به اتهام مرتبط به مواد مخدر بازداشت شده و از دادگاه انقلاب شهر مذکور به اعدام محکوم شده، که صبح روز گذشته از بند عمومی زندان مرکزی زاهدان به قرنطینه جهت اجرای حکم اعدام منتقل شده بودند

عصر روز گذشته نامبردگان با خانواده‌ها خود آخرین ملاقات و دیدار را در زندان مرکزی زاهدان انجام داده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید