اعدام یک زندانی در زندان مرکزی سنندج/ با احتساب اعدام این زندانی این یازدهمین زندانی اعدام شده طی دو روز گذشته است

شورش مروتی

حکم اعدام شورش مروتی که پیش‌تر به اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بود در زندان مرکزی سنندج به اجرا درآمد. با احتساب اعدام این زندانی طی دو روز گذشته دستکم یازده زندانی در زندان های ایران اعدام شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز  سه شنبه ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۲، حکم اعدام شورش (غلامرضا) مروتی، زندانی اهل سقز در زندان مرکزی سنندج به اجرا درآمد.

یک منبع مطاع در خصوص اعدام آقای مروتی به گزارشگر کمپین گفت:« شب گذشته که جلو زندان بودیم قرار نبود که شورش اعدام بشه اما نزدیکی های صبح بود که یک آمبولانس از زندان بیرون آمد و به خانواده شورش گفتند: “که بیایید پزشکی قانونی و جنازه پسرتونو تحویل بگیریید».

این زندانی طی روزهای گذشته جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده بود.

این زندانی در جریان اعتراض های گسترده زندانیان در زندان سنندج در تاریخ نهم مهرماه ١٤٠١ به دلیل سابقه فرار از زندان سقز با پرونده‌سازی از سوی نهادهای امنیتی و دادستان سنندج به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شد و اواخر تیرماه ١٤٠٢ پس از ١٠ ماه نگهداری در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به زندان بازگردانده شده بود.

شورش مروتی در سال ١٣٨٨ به اتهام “سرقت مسلحانه منجر به قتل” بازداشت و به اعدام محکوم شد.

این زندانی فروردین‌ماه ١٣٩٩ در جریان شورش در زندان سقز موفق به فرار از زندان شد اما پس از چند روز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان سنندج منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید