پلمب یک واحد بوم گردی در منطقه الولک قزوین

بوم گردی در منطقه الولک قزوین

اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی،  یک واحد بوم گردی در منطقه الولک قزوین را پلمب کرد. این بوم‌ گردی به دلیل آنچه «مشاهده ناهنجاری‌های عفاف و حجاب» گفته شده است پلمب شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۲۸ مرداد ماه ۱۴۰۲، واعظی، دبیر نظارت بر اماکن عمومی میراث فرهنگی و دادسرای مرکز استان قزوین، از پلمب یک واحد بومگردی در منطقه الولک واقع در استان قزوین به علت «مشاهده ناهنجاری‌های عفاف و حجاب» خبر داد.

دبیر نظارت بر اماکن عمومی میراث فرهنگی و دادسرای مرکز استان قزوین در تشریح این خبر گفت:”پس از مشاهده برخی ناهنجاری‌های اجتماعی در حوزه عفاف و حجاب در واحد موصوف؛ نسبت به پلمب شد.”

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت:”برای مسئول واحد بومگردی مذکور در دادسرا پرونده قضایی تشکیل شده است.”

در حالی واحدهای صنفی بسیاری ذیل عناوین مذکور از سوی اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی و با دستور قضایی پلمب می شود که نعمت احمدی، وکیل پایه یک دادگستری در تشریح این موارد اعلام کرد:”پلمب واحدهای صنفی به نام مقابله با حجاب، قانونی نیست. طبق قانون باید جرم و مجازات با هم متناسب باشد. قانونگذار هنوز جرمی را تعریف نکرده که بر مبنای آن واحدها به دلیل بد حجابی مجازات شوند.”

در ادامه نیز، کامبیز نوروزی، حقوقدان نیز در تائید صحبت‌های نعمت احمدی افزود:”هیچ قانونی وجود ندارد که بر مبنای آن واحدهای صنفی تحت عنوان عدم رعایت حجاب پلمب شوند.”

وی همچنین افزود:”این اتفاقی که در هفته‌های اخیر رواج گرفته است و مرتبا شاهد تعطیلی واحدهای صنفی با عنوان عدم رعایت حجاب مشتریان واحدهای صنفی هستیم، غیرقانونی است. هیچ دستگاهی مجاز نیست تحت چنین عناوینی دست به تعطیلی واحد صنفی بزند.”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید