دادگاه کیفری سنندج: سیوان ابراهیمی، به یک سال حبس، شلاق و مجازات های تکمیلی محکوم

سیوان ابراهیمی

سیوان ابراهیمی، مدرس زبان کُردی و عضو هیأت مدیره انجمن فرهنگی اجتماعی «نوژین» توسط دادگاه کیفری سنندج به یک سال حبس، شلاق و مجازات های تکمیلی محکوم کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زنداینان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۲، سیوان ابراهیمی، مدرس زبان کُردی و عضو هیأت مدیره انجمن فرهنگی اجتماعی «نوژین» طی حکمی از سوی شعبه ١٠٦ دادگاه کیفری سنندج به یک سال حبس تعزیری، تبعید به زندان دیزل آباد کرمانشاه و ٤٠ ضربه شلاق محکوم شد.

دادگاه آقای ابراهیمی را به «اخلال در نظم عمومی» متهم و در تاریخ هفدهم مردادماه جلسه رسیدگی به اتهام وی در شعبه ١٠٦ دادگاه کیفری سنندج برگزار شده بود.

این حکم روز سه‌شنبه سی و یکم مردادماه به این مدرس زبان کُردی ابلاغ شده است.

همچنین پرونده‌‌ای دیگر به اتهام (تبلیغ علیه نظام) در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج برای این عضو انجمن “نوژین” مفتوح است و در تاریخ ششم شهریورماه جلسه دادگاهی وی برگزار خواهد شد.

روز دوشنبه بیست و چهارم بهمن‌ماه ١٤٠١، سیوان ابراهیمی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از بازداشت آزاد شد.

این مدرس زبان کُردی طی مدت بازداشت از دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده محروم بوده است.

روز چهارشنبه بیست و هشتم دی‌ماه ١٤٠١، آقای ابراهیمی بدون ارائه حکم قضایی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.

روز سه‌شنبه سیزدهم دی‌ماه ١٤٠١ نیز، سیوان ابراهیمی در حین پیگیری پرونده همسرش زهرا محمدی در دادگاه انقلاب سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روز پنج‌شنبه پانزدهم دی‌ماه ١٤٠١ با تودیع قرار کفالت آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید