دادگاه انقلاب پیرانشهر: اعتراض های «زن، زندگی، آزادی» یک زوج پیرانشهری به حبس و محدودیت تردد تحت نظارت پابند الکترونیکی محکوم شدند

جوتیار اشرف‌زاده و مهوش توسلی

اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام عنوان اتهامی یک زوج اهل پیرانشهر که منجر به صدور سه سال حبس تعزیری و دو سال مراقبت تحت پابند الکترونیکی شد. این حکم توسط دادگاه انقلاب این شهر صادر و به این زوج ابلاغ شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، یک زوج اهل پیرانشهر به نام‌های جوتیار اشرف‌زاده و مهوش توسلی، از سوی دادگاه انقلاب این شهر به سه سال حبس تعزیری و دو سال مراقبت تحت پابند الکترونیکی محکوم شدند.

یک منبع نزدیک به خانواده این زوج گفت: جوتیار اشرف‌زاده به سه سال حبس تعزیری محکوم و همسر وی مهوش توسلی به دو سال مراقبت تحت پابند الکترونیکی محکوم شده است. اتهام های آنها اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام بوده است.

این منبع مطلع اظهار داشت؛ اداره اطلاعات پیرانشهر به صدور حکم دادگاه بدوی این زوج اعترض کرده و خواستار اشد مجازات برای آنان شده است.

بامداد روز پنج‌شنبه بیست و هشتم مهرماه ١٤٠١، جوتیار اشرف‌زاده و مهوش توسلی بدون ارائه حکم قضایی به دلیل شرکت در اعتراضات ژن، ژیان، ئازادی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و با اتمام مراحل بازجویی با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید