بازداشت ماموستا محمد شریفی توسط نیروهای امنیتی بوکان

ماموستا محمد شریفی

ماموستا محمد شریفی توسط نیروهای امنیتی در بوکان بازداشت شد. بازداشت این روحانی همراه با خشونت و ضبط برخی لوازم شخصی خود و خانواده ی وی بوده است.

به گزارش ‌کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یک شنبه پنج شهریور ماه ۱۲۰۲، ماموستا محمد شریفی، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است. این اقدام ناگهانی باعث توجه جامعه و جریان‌های مذهبی شده و سوالاتی درباره دلایل این بازداشت و وضعیت وی به وجود آورده است.

بر اساس این گزارش، ماموستا محمد شریفی در روز یکشنبه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است. تا کنون، هیچ گونه اطلاعات رسمی از سوی مقامات امنیتی یا دولتی درباره دلایل این بازداشت ارائه نشده است.

این منبع مطلع اظهار داشت: نیروهای امنیتی پس از تفتیش منزل این روحانی، لپ‌تاپ، تلفن همراه وی و همسرش، دوربین مدار بسته منزل و کتب وی را ضبط و با خود برده‌اند.

ماموستا محمد شریفی به عنوان یک شخصیت مذهبی محبوب و معتبر در منطقه بوکان شناخته شده است. وی در گذشته به انتقاد از برخی سیاست‌ها و تصمیمات عمومی پرداخته است.

با توجه به بازداشت ماموستا محمد شریفی، جامعه محلی و نیز فعالان حقوق بشر از مقامات مربوطه خواسته‌اند تا به طور شفاف و صادقانه در مورد دلایل و شرایط این بازداشت اطلاعات رسمی ارائه دهند. همچنین، از آنجایی که آزادی عقیده و عبادت در اسلام مورد احترام قرار دارد، احترام به حقوق اساسی افراد و اطلاع‌رسانی دقیق از جمله نیازهای جامعه به‌شمار می‌آید.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید