تهران: نازیلا معروفیان توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود ضرب و جرح و بازداشت شد

نازیلا معروفیان

نازیلا معروفیان، روزنامه‌نگار اهل سقز و ساکن تهران در منزل شخصی خود همرا ه با ضرب و جرح بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهار شنبه هشت شهریور ماه ۱۴۰۲، نازیلا معروفیان، روزنامه‌نگار اهل سقز و ساکن تهران توسط نیروهای امنیتی در منزلش دوباره بازداشت شد. بازداشت این روزنامه نگار توام با خشونت و ضرب و جرح صورت گرفته است.

همسایه‌های نازیلا معروفیان می گویند: «نیروهای امنیتی روز چهارشنبه هشتم شهریور، درب منزل خانم معروفیان را شکسته‌اند و او را در زمان بازداشت به شدت مورد ضرب و جرح قرار داده‌اند.»

گفته می‌شود، بازداشت این روزنامه‌نگار به دلیل حمایت از مهدی یراحی صورت گرفته است.

روز دوشنبه بیست و سوم مردادماه، نازیلا معروفیان در کمتر از ۲۴ ساعت از آزادی موقت، به‌دلیل «انتشار عکس بدون حجاب اجباری و بالا بردن دست به نماد پیروزی» همراه با «توهین و فحش‌های رکیک که در شان انسان نبوده» و «ضرب‌وجرح» مجدد بازداشت شد و با فشار دادستان تهران به زندان قرچک ورامین منتقل شد و روز چهارشنبه بیست و پنجم مردادماه از زندان قرچک آزاد شد.

روز یکشنبه بیست و دوم مردادماه، نازیلا معروفیان با تودیع قرار وثیقه ٣٠٠ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان اوین آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید