اعتصاب زندانیان سیاسی بند چهار زندان اوین در اعتراض به محدودیت‌های شدید استفاده از تلفن‌های زندان

زندان اوین

زندانیان سیاسی بند چهار زندان اوین در اعتراض به محدودیت‌های شدید استفاده از تلفن‌های زندان دست به اعتصاب کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، زندانیان سیاسی بند چهار زندان اوین در اعتراض به محدودیت‌های شدید تلفنی بندهای مردان و عملکرد شرکت آسیاتک، پیمانکار تلفن‌های زندان، از هشتم تا دهم شهریور ماه اعتصاب کرده و از تلفن‌های زندان استفاده نخواهند کرد.

زندانیان تاکنون به روش‌های مختلف موارد نارضایتی خود را به مسئولان زندان منتقل کرده‌اند اما مسئولان به خواسته‌های آنها هیچگونه رسیدگی نکرده‌اند.

به گفته این زندانیان سیاسی، با تلفن‌های آسیاتک علاوه بر گرانی شدید هزینه مکالمه و افت شدید کیفیت تماس، امکان کنترل، شنود و ضبط مکالمات زندانیان نیز نسبت تلفن‌های قبل بیشتر شده است.

موارد نارضایتی زندانیان از وضعیت تلفنها به شرح زیر است:

امکان کنترل و شنود و ضبط مکالمات زندانیان با تلفن های آسیاتک به نسبت تلفن های قبل بیشتر شده است.

از لحاظ کیفیت تماس و انتقال صدا به شدت افت کرده است. صدا ضعیف و همراه با نویز بسیار است.

هزینه تلفن‌های جدید که متعلق به آسیاتک است نسبت به قبل بسیار گرانتر است و هر بار شارژ کارت تلفن تعداد اندکی تماس تلفنی را پشتیبانی می کند. یعنی در عین حال که زندانیان پول بیشتری می‌دهند تماسها هم کمتر و کوتاهتر شده و هم کیفیت انتقال صدا پایین است نویز زیاد دارد و تماس مدام قطع می‌شود.

این شرایط در حالی است که تلفن، تنها راه ارتباطی زندانیان با عزیزانشان است اما اِعمال محدودیتها از سوی سازمان زندانها و شرکت آسیاتک که تبدیل به بازوی سرکوب زندانیان شده؛ کار را به جایی رساند که زندانیان در راستای رسیدن به خواسته‌های خود درباره وضعیت تلفنهای زندان؛ دست به این اعتصاب بزنند.

از جمله زندانیان سیاسی بند چهار اوین، رسول بداقی، جعفر ابراهیمی، سعید مدنی، احمدرضا حائری، کیوان مهتدی، رضا شهابی، حسن سعیدی، کامیار فکور،علی یونسی، امیرحسین مرادی،آرش جوهری، امیرسالار داوودی هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید