اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شهر ساری، عباس شریفی را جهت تحمل محکومیت های خود احضار کرد

عباس شریفی

عباس شریفی به جهت تحمل محکومیت حبس تعزیری خود به شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شهر ساری، احضار شد. او پیش‌تر به اتهام های “اخلال در نظام عمومی و اجتماع و تبانی” به تحمل یک سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به شهرستان ذهک محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه هشت شهریور ماه ۱۴۰۲، عباس شریفی، ساکن شهرستان بهشهر از توابع استان مازندران، با دریافت ابلاغیه ای کتبی، براس سپری کردن دوران حبس، به شعبه اجرای احکام دادسرای ساری مرکز استان مازندران، احضار شد. عباس شرفی پس از طی مراحل دادرسی به تحمل یک سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به شهرستان ذهک محکوم شده است.

براساس این ابلاغیه، مقرر شده تا عباس شریفی، ظرف مدت ۱۰ روز از زمان ثبت این ابلاغیه در سامانه ابلاغ الکترونیکی قوه قضائیه(ثنا) برای اجرای حکم یک سال حبس تعزیری و سپس اعزام وی برای تحمل دو سال تبعید به شهرستان ذهک از توابع استان سیستان و بلوچستان، به آن واحد قضایی مراجعه کند.

لازم به اشاره است، عباس شریفی، پیش‌تر هم در تاریخ ۹ مهر ماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران، بازداشت و پس انتقال به بازداشتگاه و طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام در تاریخ ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب ساری از بابت اتهام (اخلال در نظام عمومی) و (اجتماع و تبانی) محاکمه و به تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد اما پس از ابلاغ بخشنامه عفو قوه قضائیه، در تاریخ ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۱، از زندان مرکزی ساری آزاد شد.

این شهروند اهل شهرستان بهشهر، برای دومین مرحله در تاریخ ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۲، توسط ماموران اداره اطلاعات سپاه ساری در شهرستان بهشهر، بازداشت و پس از طی مراحل بازجویی های و بازپرسی در شعبه دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهشهر واخر اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، با تودیع قرار وثیقه آزاد شد ولی در تاریخ ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۲، توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب بهشهر، از بابت اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) محاکمه و اوایل تیر ماه ۱۴۰۲، به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به شهرستان ذهک، محکوم شد و این حکم پس از اعلام اعتراض در شعبه ۸ دادگاه تجدیدنظر استان مازندران، عینا تائید و به عباس شریفی ابلاغ شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید