گزارشی از سامان پاشایی، کشتی‌گیر بازداشتی در سنندج و تمدید قرار بازداشت موقت برای سومین بار

سامان پاشایی

قرار بازداشت موقت سامان پاشایی، کشتی‌گیر مشهور و دارنده مدال جهانی کشتی فرنگی اهل سقز، برای سومین بار تمدید شد. این تمدید قرار بازداشت به دلیل عدم همکاری او با نیروهای امنیتی انجام شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، قرار بازداشت موقت سامان پاشایی، دارنده مدال جهانی کشتی فرنگی و اهل سقز برای سومین بار تمدید شد. این اقدام نشان دهنده تداوم و تحت فشار قرار دادن فعالان حقوق بشر و فعالان سیاسی توسط مأموران امنیتی است.

مأموران امنیتی آقای پاشایی را تهدید کردند که در صورت همکاری نکردن برای «اعتراف اجباری» از کار اخراج و اجازه هیچگونه شغلی حتی رنگ کاری به او داده نخواهند شد و همچنین او را در بازداشت و بلاتکلیفی نگه خواهند داشت.

سامان پاشایی در سلول انفرادی بازداشتگاه اطلاعات سنندج تحت فشار روحی شدید و همچنان از دسترسی به وکیل محروم می‌باشد.

روز یکشنبه یازدهم تیرماه، ‌آقای پاشایی بدون ارائه حکم قضایی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.

سامان پاشایی دارای دکتری فیزیولوژی و تغذیه ورزشی و عضو آکادمی ملی طب ورزشی آمریکا است که در دانشگاه‌های کردستان تدریس دارد.

تاکنون اطلاع دقیقی از دلایل تمدید قرار بازداشت موقت سامان پاشایی اعلام نشده است، اما این اقدام احتمالاً به منظور تحقیقات بیشتر در مورد اتفاقات مرتبط با وی صورت گرفته است. در هر صورت، این وضعیت برای جامعه ورزشی و طرفداران کشتی فرنگی به عنوان یک امر مهم و قابل توجه تلقی می‌شود و انتظار می‌رود که جامعه کشتی فرنگی ایران به این وضعیت کشتی‌گیر بازداشتی واکنش نشان دهد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید