زندان اوین: گزارشی از آخرین وضعیت کیوان رحیمیان، شهروند بهایی

کیوان رحیمیان

کیوان رحیمیان، شهروند بهایی علیرغم گذشت بیش از۴۵ روز از تاریخ دستگیری همچنان بلاتکلیف در زندان اوین به سر می برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۱۱ شهریور ماه ۱۴۰۲، کیوان رحیمیان، شهروند بهایی، ساکن تهران علیرغم گذشت بیش از۴۵ روز از تاریخ دستگیری همچنان بلاتکلیف در زندان اوین به سر می برد.

کیوان رحیمیان، در تاریخ ۲۷ تیر ماه ۱۴۰۲، در پی یورش ماموران وزارت اطلاعات به منزل وی پس از تفتیش و توقیف برخی لوزام شخصی اش بازداشت و برای تشکیل پرونده قضایی به بند ۲۰۹ آن نهاد امنیتی منتقل شد و با توجه به طولانی شدن مراحل بازجویی ها و پیگیری های خانواده این شهروند بهایی وی از زمان بازداشت فقط دو تماس کوتاه در حد یک دقیقه (با حضور بازجوی پرونده اش) با آنها برقرار کرده بود.

یک منبع مطلع در این خصوص گفت:”آقای رحیمیان، چندی پیش از سلول انفرادی به اتاق‌های ۳ نفره در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات منتقل شد و بخشی از بازجویی های او هم به اتمام رسیده اما با توجه به وجود ابهامات باقی مانده، بازجوی پرونده اعلام کرده تا زمان رفع ابهام، این شهروند بهایی در این بند امنیتی بسر خواهد برد”.

تا لحظه تنظیم این خبر، از مصادیق حقوقی اتهام های مطروحه علیه این شهروند بهایی اطلاعی در دست نیست.

این شهروند بهایی پیش‌تر هم به سبب فعالیت در دانشگاه مجازی بهاییان ایران، پس از بازداشت به تحمل حبس محکوم و در شهریور ماه ۱۳۹۶ با اتمام دوران حبس آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید