زندان اوین: ممانعت مسئولین قضایی با آزمون دکترای جعفر ابراهیمی معلم زندانی

جعفر ابراهیمی

جعفر ابراهیمی معلم زندانی محبوس در بند چهار اوین در آزمون دکتری رشته فلسفه تعلیم و تربیت رتبه ۱۶ را کسب نمود. علیرغم کسب این رتبه مسئولین قضایی با آزمون دکترای او مخالفت کرده اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، جعفر ابراهیمی معلم زندانی در بند چهار اوین در آزمون دکتری رشته فلسفه تعلیم و تربیت رتبه ۱۶ را کسب نمود. او در حالی این رتبه را به دست آورد که به کتاب‌ها و منابع آزمون دکتری دسترسی چندانی نداشت.

بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته او به ۱۲ دانشگاه برای مصاحبه دکتری دعوت شد، اما فقط سه روز به او مرخصی دادند و او در مصاحبه‌ی چهار دانشگاه توانست شرکت کند.

علی‌رغم رضایت تیم مصاحبه کننده‌ در آن دانشگاه‌ها، یکی از سوالاتی که همواره تیم مصاحبه‌کننده از آقای ابراهیمی می‌پرسیدند این بود که آیا در صورت تایید ما سازمان سنجش و وزارت علوم نیز شما را تایید می‌کنند؟

اکنون بعد از اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری مشخص شده که ایشان توسط سازمان سنجش رد صلاحیت عمومی شده است. فرم صلاحیت عمومی، فرمی است که سازمان سنجش برای فیلتر کردن دانشجویان از آن استفاده می‌کند و یکی از معیارهای اصلی در این فرم نداشتن سابقه فعالیت سیاسی است.

اکنون مشخص شده است که جعفر ابراهیمی در همدستی سازمان سنجش و نهادهای امنیتی از ورود به مقطع دکتری بازمانده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید