دادگاه انقلاب تهران: نازیلا معروفیان، روزنامه‌‌نگار، به تحمل یک سال حبس و جزای نقدی محکوم شد

نازیلا معروفیان

نازیلا معروفیان، روزنامه‌‌نگار اهل شهر سقز و ساکن تهران توسط دادگاه انقلاب تهران به تحمل یک سال حبس تعزیری و پانزده میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نازیلا معروفیان، روزنامه‌‌نگار اهل شهر سقز و ساکن تهران توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به تحمل یک سال حبس تعزیری و جزای نقدی محکوم شد.

بر اساس حکمی که اخیراً توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر و به نازیلا معروفیان ابلاغ شده، وی از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به تحمل یک سال حبس تعزیری و پرداخت پانزده میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده است.

این روزنامه‌نگار که اخیراً پس از دو روز بازداشت بطور موقت از زندان قرچک ورامین آزاد شده بود، روز چهارشنبه هشتم شهریورماه ١۴٠٢،مجدداً توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و جرح در منزل شخصی خود بازداشت و به دادسرای ارشاد تهران منتقل شد.

او هم‌چنین در تاریخ ١٧ تیرماه ۱۴۰۲، نیز پس از احضار و مراجعه به شعبه اول دادسرای اوین، بازداشت و سپس به زندان اوین منتقل شد. نازیلا معروفیان چندی بعد توسط شعبه دوم دادسرای اوین تفهیم اتهام و نهایتاً در تاریخ شنبه ۲١ مردادماه ١۴٠٢،با تودیع وثیقه آزاد شد.

در تاریخ ١۵ مردادماه ۱۴۰۲، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام های نازیلا معروفیان در خصوص پرونده پیشین خود توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شد. او نهایتاً از بابت اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق انتشار مصاحبه با پدر مهسا امینی» به دو سال حبس تعزیری، پانزده میلیون تومان جریمه نقدی و پنج سال ممنوعیت خروج از ایران محکوم شد. حکم حبس نازیلا معروفیان به مدت پنج سال به حالت تعلیق در آمد.

نازیلا معروفیان، روزنامه‌نگار، شهروند اهل سقز و ساکن در تهران، تجربه اشتغال در رسانه‌هایی هم‌چون دیده‌‌بان ایران و رویداد ۲۴ را دارد. وی پیش از این نیز از بابت فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی را داشته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید