بازداشتگاه مرکزی ایلام : اعتصاب غذای چهار شهروند بازداشتی در اعتراض به بلاتکلیفی خود

وحید چاوران، ناصر رضایی، محمدحسین حاصلی و دکتر بختیار محمدزادە

وحید چاوران، ناصر رضایی، محمدحسین حاصلی و دکتر بختیار محمدزادە در اعتراض به بلاتکلیفی خود دست به اعتصاب غذا زده اند. این افراد توسط نیروهای امنیتی بازادشت و به بازداشتگاه مرکزی ایلام منتقل شده بودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یک شبه ۱۲ شهریور ماه ۱۴۰۲، چهار شهروند به نام‌های وحید چاوران، ناصر رضایی و محمدحسین حاصلی اهل آبدانان و دکتر بختیار محمدزادە اهل درەشهر در بازداشتگاە مرکزی ایلام در اعتراض به بلاتکلیفی، ادامه بازداشت و وضعیت نامناسب جسمی و روحی وحید چاوران دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

منابع مطلع در این باره می گویند: وضعیت عمومی وحید چاوران از حدود یکماە پیش رو بە وخامت گذاشتە و این معترض دارای رفتارهای غیرمعمول شدە، بەطوریکە ایشان کنترلی بر بعضی رفتارهای خود مانند خندیدن و حرف زدن ندارد.

گفتە می‌شود کە مأموران اطلاعات با خوراندن داروهای اعصاب باعث پدیدار شدن چنین حالاتی در وی شدەاند.

ناصر رضایی روز دوشنبه ١ خرداد ١٤٠٢ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود و روز یکشنبە ٢٢ مرداد ١٤٠٢ پس از احضار بە دادگاە شهرستان دهلران مجددا بازداشت شد.

وحید چاوران روز جمعه ۲ تیر ۱۴۰۲ در حین خروج از کشور بدون ارائه حکم قضایی از سوی نیروهای امنیتی در مرز ارومیه بازداشت شد. او به دلیل مشارکت فعال در اعتراضات زن، زندگی، آزادی تحت تعقیب نیروهای امنیتی بوده است.

از دیگر سو، روز چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲، نیروهای امنیتی به منزل محمدحسین حاصلی، شهروند اهل شهر سراب‌باغ از توابع شهرستان آبدانان یورش برده و بدون ارائه حکم قضایی او را بازداشت کردند.

بازداشت این شهروند با توسل به خشونت صورت گرفته بود و نیروهای امنیتی اقدام به تخریب وسایل منزل وی کردند.

همچنین روز سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲، دکتر بختیار محمدزاده، شهروند و مدیر یک داروخانه در دره‌شهر پس از احضار به اداره اطلاعات ایلام بازداشت شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید