جان عین‌الله رضازاده جویباری در خطر است/ گزارشی از آخرین وضعیت نابسامان او در زندان تیرکلا ساری

عین‌الله رضازاده جویباری

بر اساس گزارش منابع آگاه، عین‌الله رضازاده جویباری در شرایط بسیار فاجعه‌باری در زندان تیرکلا ساری نگهداری می‌شود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، اداره اطلاعات سپاه با هدف توهین و شکنجه روحی اقدام به تراشیدن محاسن آقای جویباری کرده‌اند. و دختر وی را نیز در اعمال فشار به او بازداشت کرده اند.

وی در پاسخ به اداره اطلاعات گفته که اگر خامنه‌ای از وضعیت کنونی مردم و مملکت اطلاع دارد پس گناهکار است و باید مجازات شود، اگر هم اطلاع ندارد، باز هم گناهکار است.

منابع آگاه می‌گویند؛ دختر آقای رضازاده جویباری نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و با هدف اعمال فشار بر پدرش مورد بازجویی و تهدید قرار گرفته است.

به گفته آنها، این زندانی سیاسی توسط اداره اطلاعات مازندران به طرز غیرانسانی شکنجه شده طوری که دست و پاهای او را بسته‌اند و با اعمال زور، مایعی به وی نوشانده‌اند که عوارض آن موجب ضعف، بی‌اشتهایی، تنگی نفس، درد گلو و قفسه سینه آقای رضازاده جویباری شده و این علائم همچنان ادامه دارد.

با این حال وخیم جسمانی آقای رضازاده جویباری در شرایط فاجعه‌باری در قرنطینه زندان تیرکلا نگهداری می‌شود،

گفته می‌شود، کیفیت آب آشامیدنی این زندان بسیار پایین و آب شور و آلوده است همچنین انواع حشرات موذی و عامل انتقال بیماری از جمله کک، شپش، ساس و سوسک در محیط زندان وجود دارند.

زندانیان به انواع مختلفی از بیماری‌های پوستی و قارچی مبتلا شده‌اند و هر نوع مواد مخدر در زندان به صورت آشکار توزیع می‌شود.

از سویی دیگر، در اتاق‌هایی که ۳۶ تخت وجود دارد، بیش از صد زندانی نگهداری می‌شوند. تمام فضای کوریدور پوشیده از سیمان و سنگ است و پتوهایی که به زندانیان تحویل داده شده، بسیار آلوده و پُر از انواع حشرات است.

همچنین کمیت و کیفیت غذا بسیار پایین است و این بر وضعیت سلامتی زندانیانی که بیمار و نیازمند رسیدگی پزشکی هستند، تاثیر مخربی گذاشته است.

در زندان تیرکلا ساری، اصل تفکیک جرائم رعایت نمی‌شود و زندانیان سیاسی در کنار زندانیان جرائم خطرناک، سرقت، قتل و مواد مخدر نگهداری می‌شوند.

تمام اینها در حالی است که علی استادی، مدیرکل زندان های استان مازندران از این شرایط فاجعه‌بار اطلاع دارد، اما همچنان حاضر به تغییر رویه و رسیدگی به معضلات این زندان و مطالبات زندانیان نیست.

آقای رضازاده جویباری پیش‌تر در محکومیت جنایات نظام، لباس روحانیت را از تن درآورده و سالهای بسیاری از عمر خود را در زندان‌های جمهوری اسلامی به سر برده است.

وی در هفته‌های گذشته با انتشار فایل صوتی از زندان تیرکلای ساری درباره شکنجه‌های اداره اطلاعات سپاه علیه خود افشاگری کرد.

او گفت؛ در تاریخ بیست و نهم تیر ماه توسط اطلاعات سپاه در ساری بازداشت شد و بارها در بازداشت تحت اعدام مصنوعی قرار گرفته است و محاسن او را با هتاکی و ضرب و جرح کوتاه کرده‌اند.

آقای رضازاده گفته بود که در یک اتاق چهل متری به همراه حدود ۹۵ زندانی محبوس است و حتی دسترسی به آب آشامیدنی ندارند.

او ضمن محکوم کردن جنایات خامنه‌ای او را ظالم خطاب کرده و گفت؛ نفرین مادران دادخواه ستار بهشتی، ندا آقاسلطان، ژینا (مهسا) امینی، نیکا شاکرمی، کیان پیرفلک و سایرین، دامن حکومت او را خواهد گرفت.

عین‌الله رضازاده جویباری در پی خیزش اعتراضی آبان ۹۸ با انتشار مطالب انتقادی علیه سران جمهوری اسلامی در اعتراض به کشتار مردم در ویدئویی عمامه از سر برداشت و خود را خلع لباس کرد و سپس در دی ماه ۹۸ بازداشت شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید