(زن، زندگی، آزادی) تداوم بازداشت و بلاتکلیفی از ماشالله کرمی

ماشالله کرمی

ماشالله کرمی، پدر معترض اعدام شده خیزش اعتراضی (زن، زندگی، آزادی) محمدمهدی کرمی، علیرغم گذشت بیش از ۱۵ روز از زمان دستگیری همچنان در یکی از بازداشتگاه های نهادهای امنیتی در بازداشت به سر می برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علیرغم گذشت بیش از ۱۵ روز از بازداشت ماشالله کرمی، پدر معترض اعدام شده خیزش اعتراضی (زن، زندگی، آزادی) محمدمهدی کرمی، از سرنوشت او هیچگونه اطلاعی در دست نیست. اعضای خانواده این بازداشتی تهدید شده اند در صورت اطلاع‌رسانی بازداشت خواهند شد.

یک منبع مطلع در این باره می گوید: آقای کرمی در مکان نامشخصی در بازداشت است و از انتقال او به زندان و بندهای عمومی خودداری شده است تا نتوانند صدای خود را به بیرون انتقال دهد. همچنین تمامی فامیل و اعضای خانواده از سوی نهادهای امنیتی شدیداً تهدید به بازداشت در صورت اطلاع‌رسانی از سرنوشت ماشالله کرمی شده‌اند.

روز سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲، نیروهای امنیتی به منزل آقای کرمی یورش برده و ضمن ضبط لپ‌تاپ و تلفن همراه او و اعضای خانواده اش، ماشاالله کرمی را بازداشت کردند.

محمدمهدی کرمی ٢٢ ساله، جوان کُرد اهل بیجار ساکن کرج در جریان خیزش اعتراضی (زن، زندگی، آزادی) در آبان‌ماه ١٤٠١ بازداشت و سپس به اتهام کشتن یک بسیجی به نام “روح‌الله عجمیان” در مراسم چهلم حدیث نجفی به “افساد فی الارض از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور” محکوم و روز شنبه هفدهم دی‌ماه ١٤٠١ حکم اعدام او بدون اطلاع خانواده توسط حکومت ایران اجرا شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید