دادگاه انقلاب مهاباد: طه رسولیان، به تحمل هفت سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم شد

طه رسولیان

طه رسولیان، فعال مدنی اهل پیرانشهر از سوی دادگاه انقلاب مهاباد به تحمل هفت سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم شد. این حکم از بابت اتهام هایی همچون (عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف نظام، اجتماع و تبانی، اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام) علیه این شهروند صادر شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طه رسولیان، فعال مدنی اهل پیرانشهر توسط شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی «اجاقلو» به هفت سال و سه ماه حبس محکوم شد.

به گفته یک منبع مطلع، دادگاه این فعال مدنی را به اتهام های «عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف نظام» به سه سال حبس، «اجتماع و تبانی و اقدام علیه امنیت ملی» به سه سال و هفت ماه حبس و «تبلیغ علیه نظام» به هشت ماه حبس محکوم کرده است.

این حکم طی روزهای اخیر به این شهروند ابلاغ و وی به حکم صادره اعتراض کرده است.

اردیبهشت‌ماه سال جاری، آقای رسولیان از سوی شعبه ١٠٢ دادگاه کیفری دو پیرانشهر به ریاست قاضی “رضا قهرمانی ساعتلو” از بابت اتهام “اخلال در نظم و آسایش عمومی” به پرداخت پنجاه ميليون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت جمهوری اسلامی ایران جایگزین از سه ماه حبس تعزیری و تحمل ٤٠ ضربه شلاق تعزیری بدور از انظار عمومی و در مکانی مسقف و به غير از سر و صورت و عورتين محکوم شده بود.

روز سه‌شنبه دوم اسفندماه ١٤٠١، طه رسولیان، فعال مدنی اهل پیرانشهر با تودیع قرار وثیقه ٥ میلیارد تومانی به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان نقده آزاد شد.

آقای رسولیان پس از اتمام مراحل بازجویی از یک بازداشتگاه امنیتی به زندان نقده منتقل شده بود.

بامداد چهارشنبه بیست و هشتم دی‌ماه ١٤٠١، طه رسولیان بدون ارائه حکم قضایی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید