تداوم اعتصاب غذای سیزده زندانی سیاسی محبوس در زندان قزل‌حصار کرج

لقمان امین‌ پور، سعید ماسوری، افشین بایمانی، سپهر امام‌ جمعه، زرتشت احمدی راغب، محمد شافعی، سامان صیدی (یاسین)، حمزه سواری، کامیار فکور، احمدرضا حائری، رضا سلمان زاده، جعفر ابراهیمی و مسعود رضا ابراهیمی نژاد،

سیزدە زندانی سیاسی محبوس در زندان قزل‌حصار کرج، از روز یکشنبە ١٢ شهریورماه ١٤٠٢، در اعتراض بە انتقال خود از زندان اوین و شرایط نامناسب زندان، کماکان در اعتصاب غذا بسر می‌برند. در میان این زندانیان افشین بایمانی با نارحتی قلبی و جعفر ابراهیمی از بیماری های تشدیدشده خود رنج می برند.

بە گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، لقمان امین‌ پور، سعید ماسوری، افشین بایمانی، سپهر امام‌ جمعه، زرتشت احمدی راغب، محمد شافعی، سامان صیدی (یاسین)، حمزه سواری، کامیار فکور، احمدرضا حائری، رضا سلمان زاده، جعفر ابراهیمی و مسعود رضا ابراهیمی نژاد، زندانیان سیاسی محبوس در زندان قزلحصار کرج، از روز یکشنبە ١٢ شهریورماه ١٤٠٢، در اعتراض بە انتقال خود از زندان اوین و شرایط نامناسب محل زندان در بند امن واحد ٣، کماکان در اعتصاب غذا به سر می‌برند.

افشین بایمانی ۱۵ شهریور ۱۳۷۹ به دلیل تلاش برای فراری دادن برادر کوچک‌اش به نام عبدالمهدی بایمانی که از هواداران سازمان مجاهدین خلق بود، دستگیر و به حبس ابد محکوم شد. او اکنون نزدیک به ۲۲ است در زندان به سر می‌برد و حقوق اولیه خود محروم است.

افشین بایمانی به سنگ کلیه و دیابت مبتلا است و به دلیل تحمل سال‌ها حبس در شرایط نامناسب زندان، از تیرماه سال ۱۳۹۶ دچار گرفتگی عروق قلب شد. با وجود شرایط نامناسب جسمی، افشین بایمانی به دلیل کارشکنی مسئولان زندان از دریافت خدمات پزشکی مناسب محروم مانده است. جان افشین بایمانی که سال ها فقط بخاطر کمک به برادرش سال‌ها در زندان است در خطر است.

به گفته یک زندانی به نقل از خانواده یکی از این زندانیان “رئیس سازمان زندان حیات الغیب اومد اینجا ما را دید با هئت همراه نزدیک سی نفر بودند و گفت: تا وقتی اینجایید همه چیز روبه راه هست ولی وقتی رفت اصلا هیچ کاری نکرده و اصلا کسی هواسش بما نیست وضعیت اصلا خوب نیست”.

بر اساس این گزارش، یکی از بستگان این زندانیان گفتە است: آنها در یک اتاق ۱۲ متری در بند قرنطینه زندانیان قبل از اعدام، بدون دسترسی به امکانات اولیه اعم از پتو به سر می‌برند. این زندانیان از دسترسی به آب گرم و تلفن محروم مانده‌اند.

بە گفتە این منبع مطلع، زندان قزلحصار دارای ۳ واحد است. واحد ۱ و ۲ مخصوص زندانیان محبوس در این زندان است. واحد ۳ را به زندانیانی که اخیرا از زندان رجایی شهر به این زندان منتقل شدند اختصاص دادند. واحد مذکور گنجایش هزار زندانی را دارد، اما هم اکنون نزدیک به یک هزار و ۷۰۰ زندانی در این زندان با شرایط سخت نگهداری می‌شوند. این زندان یک هواخوری ۱۲ متری دارد که سقف آن را با فنس پوشانده‌اند.

لازم بە ذکر است، در اقدامی دیگر جعفر ابراهیمی و کامیار فکو، دو تن از این زندانیان سیاسی محبوس در زندان قزلحصار کرج، اخیرا در پی شکایت اداره کل زندان‌های استان تهران با تشکیل پرونده‌ قضایی جدید علیه خود مواجه شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید