بی‌خبری از جلوه جواهری و فروغ سمیع‌نیا علیرغم گذشت سه هفته از زمان دستگیری

جلوه جواهری و فروغ سمیع‌نیا

تداوم بازداشت و بی‌خبری از جلوه جواهری و فروغ سمیع‌نیا علیرغم گذشت سه هفته از تاریخ دستگیری همچنان در یکی از بازداشتگاه های امنیتی رشت به سر می برند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در حالی که سه هفته از بازداشت جلوه جواهری و فروغ سمیع‌نیا، فعالان حقوق زنان در رشت می‌گذرد، تاکنون اطلاعی از دلیل بازداشت، اتهامات انتسابی و محل نگهداری آنها در دست نیست.

بنابر اظهارات خانواده این دو شهروند آنها پس از بازداشت تاکنون تنها یک تماس تلفنی کوتاه با خانواده خود داشته‌اند و از آن زمانی هیچ اطلاعی از سرنوشت آنها حاصل نشده است.

پیگیری‌های خانواده جواهری و سمیع‌نیا از نهادهای مختلف نظام جهت اطلاع از وضعیت این دو کنشگر مدنی بی‌نتیجه مانده و این سبب افزایش نگرانی‌ نزدیکان آنها شده است.

تا لحظه تنظیم این گزارش از نهاد بازداشت کننده، محل نگهداری و یا اتهام های مطروحه علیه این دو شهروند بازداشتی اطلاعی در دست نیست.

جلوه جواهری، فروغ سمیع نیا، متین یزدانی،  یاسمین حشدری، زهرا دادرس، زهره دادرس، نگین رضایی، شیوا شاه سیاه، واحده خوش سیرت، سارا جهانی، آزاده چاوشیان، مهسا بصیر توانا و هومن طاهری توسط مزدوران خامنه‌ای در تاریخ بیست و پنجم مرداد ماه در استان گیلان بازداشت شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید