اعدام یک زن به اتهام «قتل عمد» در زندان مرکزی مشهد (وکیل آباد)

زندان مرکزی مشهد (وکیل آباد)

حکم یک زن که با اتهام «قتل عمد» مادر همسر خود به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بود، در زندان مرکزی مشهد (وکیل آباد) به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز دوشنبه ۱۳ شهریور ماه، حکم اعدام یک زن در زندان مرکزی مشهد به اجرا درآمد. این زندانی که هویتش محبوبه روشن‌دل، ۲۷ ساله اعلام شده، با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس محکوم شده بود.

براساس این گزارش، محبوبه روشن‌دل مادر یک فرزند شش ساله بود و به اتهام «قتل عمد» مادر همسر خود به اعدام محکوم شده بود.

یک منبع مطلع درخصوص اعدام این زندانی گفت: «او طی سال های حبس به دلیل مخالفت خانواده از ملاقات با فرزند خود محروم ماند. این امر به تدریج منجر به ابتلای خانم روشن دل به بیماری افسردگی در زندان شد. با اینحال، مسئولان زندان هیچ اقدامی در راستای درمان این زندانی انجام ندادند».

این منبع در ادامه گفت: «اخیرا اولیای دم اظهار داشتند که قصد دارند در خصوص پرونده این زندانی رضایت خود را اعلام کنند، اما این دل گرمی برای خانم روشن دل تنها چند روز به طول انجامید و اولیای دم از این اقدام منصرف شدند، امری که نهایتا اجرای حکم اعدام خانم روشن دل را در پی داشت».

اعدام این زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

ایران با اعدام دست کم ۱۶ زن در سال ۲۰۲۲، بزرگترین اعدام‌کننده زنان در جهان است. این دوازدهمین زنی است که اعدامش در سال ۲۰۲۳ به ثبت میرسد. همچنین از سال ۲۰۱۰ نیز اعدام ۲۰۰ زن در ایران شناسایی و به ثبت رسیده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید