انجمن صنفی معلمان مریوان کُردستان: در آستانه‌ سالروز قیام باشکوه ژینا سرکوب معلمان عزم ما را جزم‌تر می‌کند

انجمن صنفی معلمان

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، انجمن صنفی معلمان کُردستان شاخه مریوان با انتشار بیانیه‌ای در محکومیت اخراج شیوا عاملی‌راد، عضو انجمن صنفی معلمان مریوان و نماینده‌ پیشین این انجمن در شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران نوشت:

مردم شریف ایران، دانش آموزان عزیز، معلمان و فرهنگیان شجاع و حق‌طلب 

جنبش صنفی معلمان، به عنوان جنبشی پیشرو در این سالها توانسته است با طرح مطالباتی انسانی و عدالت‌خواهانه با همراهی جامعه معلمان و بسیاری از دیگر جنبش‌های مدنی، حضوری مداوم و موثر در خیابان داشته باشد و بخش عمده‌ای از جنبش مطالبه‌گری جامعه را به در خیابان عرصه کرده است.

بدون‌شک جنبش معلمان و دیگر جنبش‌های صنفی و کارگری در سراسر ایران، در شکل‌گیری یک جنبش آزادی‌خواهانه و عدالت‌طلبانه‌ سراسری نقشی موثر داشته است. به‌هم پیوند خوردن این خواسته‌های صنفی و اقتصادی، با جنبش انقلابی ژینا، مدارس و جنبش معلمان سراسر کشور، و نیز معلمان کردستان را وارد مرحله‌ جدیدی از مبارزه با بی‌عدالتی کرده است.

جنبش اعتراضی ژینا نشان داد که زخم‌خورده‌های ستم‌های گوناگون جنسیتی، ملیتی و اقتصادی چنان با هم متحد و همرزم شده‌اند که هیچ ماشین سرکوبی قادر به ساکت کردن آن‌ها نیست. 

در حالی‌ به آستانه‌ سالگرد این قیام باشکوه با شعار محوری “ژن ، ژیان، ئازادی” نزدیک می‌شویم، که جمهوری اسلامی اراده و تمایلی برای حل مطالبات مردم به ستوه آمده را ندارد و هر صدای معترضی را به خصمانه‌ترین شکل ممکن سرکوب می‌کند. 

جامعه‌ معلمین آزادی‌خواه و عدالت‌طلب، به‌طور مداوم در چنبره نیروهای امنیتی بوده است، در یک سال اخیر به صورت بحرانی‌تری با انواع سرکوب دست و پنجه نرم کرده است.

اکنون روزانه به صورت هماهنگ و همسو با نیروهای امنیتی، وزرارت آموزش و پرورش احکامی دهشتناک علیه جامعه معلمان صادر می‌‌کند و با گرو گرفتن معیشت فرهنگیان،  به صورت مذبوحانه تلاش می‌کند تا اقتدار از دست رفته‌ حاکمیت را به مدارس و جامعه بازگرداند. 

هیات تخلفات استان‌های مختلف از جمله گیلان، تهران، خوزستان، فارس، البرز و کردستان عملا به ماشین صدور احکام علیه معلمین تبدیل شده‌اند. 

صدور احکام انفصال دایم از خدمت برای بسیاری از فعالین چون خانم‌ها عاملی‌راد، انامی، سیاهپور و آقایان ملاکی، سعیدی، قاسم‌زاده، حبیبی و ….، بازنشستگی‌های اجباری، حذف رتبه‌بندی صدها نفر از معلمان تنها بخشی از همدستی این هیات با دستگاه‌های امنیتی است.   

صدور حکم اخراج خانم شیوا عاملی‌راد، عضو انجمن صنفی معلمان مریوان و نماینده‌ پیشین این انجمن در شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، بیش از همه نشان از سرکوب عریانی است که علیه فعالین صنفی جامعه‌ معلمین به کار بسته می‌شود.

در حالی که این عضو انجمن صنفی معلمان کردستان در مرخصی بدون حقوق به سر می‌برد و عملا در مدرسه نبوده تا به زعم هیات تخلفات مرتکب تخلف شده باشد، طی حکمی، بدون اعمال مراحل قانونی، از کار اخراج شده است.  

تاریخ اجرای حکم اخراج خانم عاملی‌راد دقیقا مصادف با روزی است که ایشان به عنوان نماینده شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران، برای دریافت جایزه حقوق بشر گوانجو در کره جنوبی حضور یافته بود 

بدون هیچ تردیدی، حق تشکل‌یابی از حقوق پایه‌ای و اساسی نیروهای کار و از جمله معلمین است. حق تشکل‌یابی شامل ارتباط گرفتن با دیگر تشکل‌های صنفی و کارگری چه در داخل ایران و چه در سطح بین‌المللی است. هیچ امر غیرقانونی‌ در این نوع ارتباط گرفتن‌ها وجود ندارد و این حق مسلم جامعه‌ی معلمان است که با تشکل‌ها و انجمن‌های مشابه دیگر هم در داخل ایران و هم در خارج از کشور ارتباط داشته باشد 

انجمن صنفی معلمان کُردستان_مریوان، ضمن محکوم کردن صدور احکام هیات تخلفات که بی‌شرمانه و خلاف تمام موازین انسانی، معیشت معلمان را به گروگان گرفته‌است، اعلام می‌کند که جامعه معلمان در برابر صدور این احکام ساکت نخواهند ماند و از تمام پتانسیل خود برای متوقف کردن این رویه استفاده خواهد کرد.  

در آستانه‌ سالروز قیام باشکوه ژینا، صدور این احکام غیرعادلانه و غیرقانونی، و به ویژه صدور حکم اخراج برای معلمی که قانونا در مرخصی بدون حقوق به سر می‌برد، فقط عزم ما معلمین را برای مبارزه برای احقاق حقوق خود، دانش آموزان‌ و جامعه را جزم‌تر می‌کند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید