دادگاه انقلاب سنندج: چهار شهروند اهل بانه‌ در یک پرونده مشترک به اعدام و ۶۵ سال حبس محکوم شدند

یوسف احمدی، محمد کریمی و باسط کریمی

چهار شهروند بانه‌ای به نام‌های یوسف احمدی، محمد کریمی، باسط کریمی و محمد فیضی در یک پرونده مشترک بعد از سه سال و چهار ماه بلاتکلیفی توسط دادگاه انقلاب سنندج به ترتیب به اعدام و ۶۵ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یک شنبه ۱۲ شهریور ماه ۱۴۰۲، بعد از سە سال و چهار ماە بازداشت موقت، یک شهروند به‌نام یوسف احمدی اهل بانه از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی (سعیدی) به اعدام محکوم و سه شهروند دیگر اهل بانه به نام‌های محمد کریمی، باسط کریمی و محمد فیضی جمعاً به ٦٥ سال حبس محکوم شدند.

به گفته یک منبع مطلع ، حکم صادره علیه این چهار شهروند، یوسف احمدی به اتهام “بغی” به اعدام، محمد کریمی به اتهام “معاونت در بغی” به بیست و پنج سال حبس، باسط کریمی به اتهام “معاونت در بغی” به بیست سال حبس و محمد فیضی به اتهام “معاونت در بغی” به بیست سال حبس محکوم شده‌اند.

آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام های این چهار شهروند در تاریخ پنجم شهریورماه در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج برگزار و حکم صادره علیه آنان در تاریخ یازدهم شهریورماه صادر و در تاریخ دوازدهم شهریورماه به آنها ابلاغ شده است.

این چهار شهروند اوایل اردیبهشت‌ماه ١٣٩٩ با آغاز موج بازداشت شهروندان در بانه بدون ارائه حکم قضایی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و نیروهای امنیتی آنها را به “همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران” متهم کرده‌ بودند.

این چهار شهروند پس از بازداشت جهت بازجویی به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در سنندج منتقل و پس از اتمام بازجویی به زندان مرکزی این شهر منتقل شدند.

نیروهای امنیتی این چهار شهروند را در بازداشتگاه برای گرفتن اعترافات اجباری مورد شکنجه شدید قرار داده‌ بودند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید