گزارشی از آخرین وضعیت جعفر ابراهیمی، معلم محبوس در زندان قزل‌حصار

جعفر ابراهیمی

جعفر ابراهیمی، معلم محبوس در زندان قزل‌حصار که به بیمارستان خارج از زندان منتقل شده بود. تا این لحظه هیچ بیمارستانی پذیرش این معلم را تایید نکرده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، جعفر ابراهیمی، معلم محبوس در زندان قزل‌حصار که به دلایل وضعیت ناپایدار جسمانی به بیمارستان منتقل شده بود، هیچ بیمارستانی تاکنون پذیرش ایشان را تایید نکرده‌ است و هیچ اطلاعی از وضعیت این معلم زندانی در دسترس نیست.

بر اساس گزارش منتشر شده، ساعتی قبل اعلام شد که جعفر ابراهیمی، معلم زندانی که در  تاریخ ۱۲ شهریور ماه همراه با ۱۲ تن دیگر از زندانیان اوین، به سیاه‌چاله‌ای به نام «سلول امن» در قزل‌حصار تبعید شده بود، در اثر وخامت شدید جسمی به بیمارستان رجایی کرج منتقل شد. با این وجود، هیچ بیمارستانی تاکنون پذیرش ایشان را تایید نکرده‌ است و هیچ اطلاعی از وضعیت این معلم زندانی در دسترس نیست.

بر اساس خبرهای دریافتی، وکیل جعفر ابراهیمی و کامیار فکور، آقای عرفان کرم‌ویسی، امروز برای ملاقات به زندان قزل‌حصار مراجعه کرده است. و علی‌رغم اینکه  ملاقات وکیل با موکل می بایست حضوری باشد تنها  اجازه‌ی ملاقات کابینی داده شده است  حضور وکیل در سالن کابینی ملاقات تحت شدیدترین  تدابیر امنیتی بوده و تمام وسایل ایشان را در بدو ورود ضبط کرده‌اند در نهایت پس از حدود سه ساعت معطلی عرفان کرم ویسی برای ملاقات، به ایشان اعلام شد که چون زندانیان این وکیل امنیتی هستند و جرائم سنگین دارند، ایشان نمی‌تواند موکل‌های خود را ملاقات بکند.

در حالیکه پیشتر به آقای کرم‌ویسی گفته شده بود که می‌تواند موکل‌های خود، کامیار فکور و جعفر ابراهیمی را ملاقات کند، اما ملاقاتی صورت نگرفت. دیگر زندانیان سیاسی (زندانیان منتقل شده به قزل‌حصار) در اعتراض به این وضعیت، اعلام کردند که تا جعفر ابراهیمی و کامیار فکور نتوانند با وکیل خود آقای عرفان کرم ویسی ملاقات کنند آن‌ها هم با خانواده یا وکلای خود ملاقات نخواهند کرد و به نشانه اعتراض جلوی بند تحصن کردند.

در پی این وضعیت، در نهایت  ابتدا به کامیار فکور اجازه‌ی دیدار با وکیل  را دادند. بر اساس توضیحات داده شده به آقای عرفان کرم‌ویسی، [در این ملاقات] حال جسمی جعفر ابراهیمی دیروز بسیار وخیم شده و به بهداری منتقل شده است. در  عین حال، پس از خروج از بهداری هنگامی که خواسته است یک تماس محدود ۳ دقیقه‌ای در اتاق افسرنگهبانی مرکزی با همسر خود بگیرد، در همانجا توسط افسر جانشین و معاونش و چند تن از کادر زندان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و از ناحیه کتف، گردن و پیشانی زخمی شده است.

در ادامه جعفر ابراهیمی هم بعد از انتظار طولانی با همراهی یک افسر حفاظت توانست با وکیل خود دیدار کند. بر اساس گفته‌ی وکیل ایشان، آثار ضرب و شتم گردن، کتف، بدن، مچ دست و پیشانی ایشان به ‌وضوح مشخص بوده است. همچنین بهداری قزل‌حصار در نامه‌ای بر وخامت وضعیت جسمی آقای ابراهیمی تاکید نموده و اعلام کرده است که از آنجاییکه این فعال صنفی معلمان در معرض نابینایی ناشی از عوارض بیماری قرار دارد، می‌بایست هر چه سریعتر به پزشک متخصص اعزام شود تا به وضعیتش رسیدگی شود اما مسئولین زندان از اعزام ایشان امتناع کرده‌اند. لازم به ذکر است که علی‌رغم وضعیت جسمانی وخیم و نیز شدیدتر شدن تاری دید ایشان، اما مانند همیشه بسیار از روحیه‌ی بالایی برخودار بود.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، به مسئولین قضایی هشدار می‌دهد که آن‌ها را مسئول مستقیم حفظ جان و امنیت زندانیان می‌داند و در برابر این تعرض‌ به جعفر ابراهیمی، از تمام پتانسیل خود استفاده خواهد کرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید