بازداشت پیام باستانی پاریزی، زندانی سیاسی سابق توسط نقابداران امنیتی در تهران

پیام باستانی پاریزی

پیام باستانی پاریزی، زندانی سیاسی سابق و از بازداشت‌شدگان خیزش اعتراضی (زن، زندگی، آزادی) سال گذشته، توسط هشت نفر مامور لباس شخصی با چهره‌های پوشیده با «نقاب» بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز دوشنبه ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۲، پیام باستانی پاریزی، زندانی سیاسی سابق تعداد هشت نفر مامور لباس شخصی با چهره‌های پوشیده با نقاب به منزل پیام باستانی پاریزی هجوم بردند و بدون آنکه مدرک شناسایی یا حکم بازداشت ارائه کنند، او را بازداشت کرده‌اند.

لازم به ذکر است وسایل الکترونیک او را هم با خود بردند برخی افراد از زمان بازداشت پیام باستانی، از صفحه اینستاگرام او پیام‌هایی دریافت کرده‌اند از محل نگهداری، علت بازداشت و نهاد بازداشت کننده آقای باستانی پاریزی اطلاعی در دست نیست.

آقای باستانی، روز شنبه ۲ مهرماه ۱۴۰۱، در رابطه با اعتراضات سراسری (زن، زندگی،آزادی) توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شده بود، او ۱۹ بهمن ماه در پی عفو نمایشی آزاد شده بود.

پیام باستانی پاریزی، متولد ۱۳۶۶ پیش از این نیز از بابت فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و تحمل حبس را داشته است. با نزدیک‌شدن به سالگرد قتل حکومتی مهسا امینی، رژیم اقدام به تهدید، احضار یا بازداشت زندانیان سیاسی سابق، فعالان مدنی، خانواده‌های دادخواه و مصدومان خیزش انقلابی کرده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید