بازداشت آرمیتا پاویر توسط نیروهای امنیتی و انتقال او به زندان مرکزی تبریز

آرمیتا پاویر

آرمیتا پاویر دانشجوی رشته زیست شناسی مولکولی دانشگاه مدنی تبریز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بند زنان زندان این شهر منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر آرمیتا پاویر دانشجوی رشته زیست شناسی مولکولی دانشگاه مدنی تبریز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بند زنان زندان مرکزی تبریز منتقل شده است.

تا لحظه تنظیم این خبر از جزئیات پرونده، عنوان اتهامی این فعال دانشجویی اطلاع دقیقی در دست نیست.

پیش‌تر طی ابلاغیه‌ای که شنبه ۱۱شهریورماه ۱۴۰۲ از طریق سامانه الکترونیکی قوه قضاییه دریافت کرده،مقرر شده است طی پنج روز آتی جهت دفاع از اتهام انتسابی مبنی بر «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» در شعبه مذکور حاضر گردد.

همچنین در تاریخ۶ شهریور ماه سال جاری جهت دفاع از اتهام انتسابی دیگری مبنی بر «اخلال در نظم و آسایش عمومی و تشویش اذهان عمومی» به شعبه دادستانی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آذرشهر(توفارقان) احضار شده بود.

آرمیتا پاویر دانشجوی رشته زیست‌شناسی دانشگاه مدنی تبریز میباشد که روز چهارشنبه هفتم تیرماه ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و پس از چند ساعت بازجویی آزاد شده بود.

این فعال دانشجویی آذربایجان نهم آبان ماه سال۱۴۰۱ همزمان با اعتراضات سراسری در ایران جلوی درب ورودی دانشگاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ۱۷ آذرماه ۱۴۰۱ با تودیع قرار وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی تبریز آزاد شده بود.

خانم پاویر در اعتراض به انهدام هواپیمای اوکراینی به یک سال تعلیق از تحصیل محکوم شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید