ریحانه انصاری‌نژاد، فعال کارگری، جهت تحمل محکومیت خود توسط اجرای احکام احضار شد

ریحانه انصاری‌نژاد

ریحانه انصاری‌نژاد، فعال کارگری، طی ابلاغیه به شعبه یک اجرای احکام دادسرای انقلاب، احضار شد. در این ابلاغیه آمده است که وی باید ظرف مدت پنج روز از تاریخ ابلاغیه به اجرای احکام مربوطه مراجعه کند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۲، ریحانه انصاری‌نژاد، فعال کارگری، طی ابلاغیه به شعبه یک اجرای احکام دادسرای انقلاب، احضار شد.

ریحانه انصاری‌نژاد، فعال کارگری و از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری، پیش‌تر توسط شعبه ١۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی از بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» به چهار سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

این فعال کارگری در باب مجازات تکمیلی نیز به منع عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی و فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات و هم‌چنین منع خروج از کشور به مدت دو سال محکوم شده بود.

روز دوشنبه ٢۶ تیرماه ۱۴۰۲، اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ریحانه انصاری‌نژاد به ریاست قاضی ابوالقاسم برگزار شد.

خانم انصاری‌نژاد، در آستانه اول ماه مه روز جهانی کارگر، همراه با ۸ تن دیگر از فعالین صنفی و کارگری از جمله عسل محمدی، هیراد پیربداقی، آنیشا اسدالهی، کامیار فکور، سروناز احمدی، حسن ابراهیمی، ژاله روحزاد و الدوز هاشمی، در حالی که به دیدار خانواده محمد حبیبی فعال صنفی معلمان رفته بودند، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی این فعال صنفی زندانی، به صورت همزمان بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند.

نهایتاً روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، این فعال کارگری با تودیع وثیقه یک‌ میلیارد تومانی بصورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شد.

ریحانه انصاری‌نژاد در تاریخ ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ با هجوم ماموران وزرات اطلاعات در ساعت دو بامداد به منزل شخصی‌اش بدون هیچ‌گونه وجاهت قانونی بازداشت شد. ماموران اطلاعات تا ساعت ۴ صبح منزل ایشان را تفتیش و بهم ریختند و گوشی تلفن همراه، لپ‌تاپ، لوازم الکترونیکی و برخی کتاب‌های وی را نیز ضبط کردند.

این فعال کارگری،بعد از گذراندن نزدیک به سه ماه در بندهای ۲۰۹ زندان اوین، از جمله در بند انفرادی، شنبه پانزدهم مردادماه ۱۴۰۱ از زندان اوین با قرار وثیقه یک و نیم میلیارد تومانی موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید