با پایان محکومیت، کسرى نورى آزاد شد + عکس

«کسرى نوری» از دراویش گنابادى و زندانی محبوس در بند ۸ زندان اوین با پایان محکومیت ۴ سال حبس خود، عصر روز سه شنبه ۵ آبان از زندان اوین آزاد شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «کسری نوری» پیش تر در صبح روز چهارشنبه ۱۵ مهرماه ۱۳۹۴ از زندان «نظام» شیراز به زندان اوین و سپس بند ۸ این زندان منتقل شد.
«کسری نوری»، ۲۴ ساله، از فعالان حقوق دراویش و از همکاران سایت «مجذوبان نور» و و همچنین از اعضای ستاد انتخاباتی «مهدی کروبی» در سال ۱۳۸۸ در ۲۴ اسفندماه ۱۳۹۰ بازداشت و در ۴ اردبیهشت ماه ۱۳۹۱ در شعبه سوم دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی «رشیدی» به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «اقدام علیه امنیت ملی»، «توهین به رهبری»، «عضویت در سایت مجذوبان نور و مصاحبه با رادیوفردا» در دادگاه انقلاب شیراز به چهار سال و چهار ماه زندان محکوم شد.
به گزارش مجذوبان نور، این درویش گنابادى در مدت حبس چهار ساله خود، در اعتراض به وضعیت دیگر دراویش زندانى بیش از ١٠٠ روز اعتصاب غذا کرده و بارها محرومیت هاى مختلف سیاسى و قضایى در مورد او اعمال شده بود که از جمله این محرومیت ها مى توان به انتقال به بند عبرت زندان عادل آباد ، تبعید از زندان عادل آباد به زندان نظام شیراز و تبعید مجدد به بند هشت زندان اوین در تهران اشاره کرد.
شایان ذکر است که در حال حاضر یک درویش با نام «مصطفى عبدى» همچنان در زندان اوین محبوس بوده و هفت درویش دیگر دوران تبعید را مى گذرانند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید