جلسه محاکمه مهدی محمدی‌فرد توسط دادگاه انقلاب ساری از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد

مهدی محمدی‌فرد

جلسه رسیدگی به اتهام های مهدی محمدی‌فرد از بازداشت‌شدگان اعتراض های زن، زندگی، آزادی که به مدت یک‌سال است در بلاتکلیفی به سر می برد از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، جلسه رسیدگی به پرونده مهدی محمدی‌فرد از بازداشت‌شدگان اعتراض های زن، زندگی، آزادی که در زندان نوشهر محبوس است، روز گذشته پس از یکسال بلاتکلیفی توسط دادگاه انقلاب ساری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

بر اساس گزارش منابع آگاه، این جلسه در حالی برگزار شده است که مهدی به دلیل فضای حاکم بر جلسه و عدم دسترسی مناسب و کافی به وکیل مدافع، قادر نشده آنگونه که باید دفاعیات خود را ارائه دهد.

این موضوع سبب افزایش شدید نگرانی‌های نزدیکان این زندانی از رای صادره توسط دادگاه انقلاب ساری شده است.

او در پی قتل حکومتی جواد روحی در زندان نوشهر برای مدتی از ارتباط تلفنی و ملاقات با خانواده محروم شده بود و در وضعیت نامناسب روحی به سر می‌برد.

مهدی پیش‌تر به اتهام‌های واهی به دو بار اعدام محکوم و حکم او لغو شد و یک سال است که در زندان نوشهر به صورت بلاتکلیف نگهداری می‌شود و پس از ماه‌ها پرونده وی به شعبه دو دادگاه انقلاب ساری ارجاع داده شد.

صاحب محمدی‌فرد پدر مهدی یک کارگر ساختمانی است و خانواده او تمام این مدت در نگرانی به سربرده‌اند.

این جوان ۱۸ ساله اهل نوشهر که در جریان خیزش اعتراضی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده، از سوی دادگاه انقلاب ساری به اتهام‌های واهی “افساد فی الارض” و “محاربه” به دو بار اعدام محکوم شد.

مهدی از جمله متهمان پرونده آتش‌سوزی یک کیوسک پلیس راهنمایی و رانندگی در سی شهریور ماه گذشته در ‎نوشهر بود.

تنها مستند پرونده علیه مهدی اعترافات اجباری او بود که از طریق ساعت‌ها شکنجه و فشار اخذ شده بود. دادگاه همچنین در رای خود به فیلمی استناد کرده بود که اساسا انتساب او به مهدی محل تردید جدی بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید