بازداشت مسعود امیری، توسط نیروهای امنیتی در تهران/ آزادی کیانوش مهدوی با اتمام مراحل بازجویی از زندان یاسوج

مسعود امیری و کیانوش مهدوی

مسعود امیری، توسط نیروهای امنیتی در تهران، بازداشت و برای تکمیل پرونده قضایی به زندان اوین، منتقل شد. کیانوش مهدوی، با اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه از زندان یاسوج، آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز جمعه هفتم مهر ماه ۱۴۰۲، مسعود امیری، اهل شهرستان سقز از توابع استان کردستان، ساکن تبریز، توسط نیروهای امنیتی در تهران، بازداشت و پس از انتقال به شعبه بازپرسی و صدور قرار بازداشت موقت به زندان اوین، منتقل شد.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”در حالی که آقای امیری برای انجام کاری از تبریز به شهر تهران سفر کرده بود توسط ماموران امنیتی، بازداشت شد و در حال حاضر در زندان اوین به سر می برد.”

با توجه به اعلام این فرد مطلع از علت دقیق بازداشت، نام نهاد امنیتی بررسی کننده پرونده و از روند حقوقی پرونده تشکیل شده بر علیه مسعود امیری اطلاعی حاصل نشده است.

در خبری دیگر، روز چهارشنبه ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۲، کیانوش مهدوی، ساکن یاسوج مرکز استان کهگیلویه بویراحمد، پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام، با تودیع قرار کفالت از زندان آن شهر آزاد شد.

براساس این گزارش، آزادی کیانوش مهدوی، پس از تفهیم اتهام وی و با تودیع قرار کفتات تا اتمام مراحل دادرسی صورت گرفته است.

لازم به اشاره است، کیانوش مهدوی، در تاریخ ۱ مهر ماه ۱۴۰۲، توسط ماموران امنیتی در شهر یاسوج، دستگیر و برای تشکیل پرونده قضایی به بازداشتگاه یکی از نهادهای امنیتی در آن شهر منتقل شد.

این شهروند ساکن یاسوج، پس از سپری کردن دوران بازجویی ها و تفهیم اتهام در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب آن شهر، تا زمان تامین وثیقه به بند جوانان زندان یاسوج منتقل شده بود.

کیانوش مهدوی، پیش‌تر هم در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، در شهر یاسوج، توسط نیروهای امنیتی، دستگیر و با پروده سازی قضایی مواجه و در نهایت با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید