بازداشتگاه‌های امنیتی شیراز: تداوم بازداشت و بلاتکلیفی از سرنوشت چهار شهروند بهایی علیرغم گذشت ۹ روز از زمان دستگیری

رکسانا وجدانی، بهاره قادری، سحر محب‌پور و ستاره طعامی

رکسانا وجدانی، بهاره قادری، سحر محب‌پور و ستاره طعامی شهروندان بهایی و فعال حقوق زنان علیرغم گذشت ۹ روز از زمان دستگیری همچنان در یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در شیراز به صورت بلاکیف زندانی هستند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهار شنبه ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۲، رکسانا وجدانی، بهاره قادری، سحر محب‌پور و ستاره طعامی شهروندان بهایی و فعال حقوق زنان علیرغم گذشت ۹ روز از زمان دستگیری همچنان در بلاتکلیفی به سر می برند.

نیروهای امنیتی در روز سه شنبه چهارم مهر ماه دو شهروند بهایی به نام‌های بهاره قادری ۴۵ ساله و ستاره طعامی ۵۷ ساله را بازداشت کرده‌اند.

همچنین، دو شهروند بهایی دیگر به نام‌های رکسانا وجدانی ۲۵ ساله و سحر محبت‌پور ۲۴ ساله در محل کار خود توسط اداره اطلاعات شیراز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.

به گفته یک منبع، نیروهای امنیتی علاوه بر بازداشت این چهار فعال زن بهایی اقدام به تفتیش نموده و کتاب‌های مذهبی، لپ‌تاپ و تلفن همراه آنها و شماری از اعضای خانواده‌ها را نیز ضبط کرده‌اند.

بهاره قادری پیش‌تر نیز سابقه بازداشت توسط نیروهای امنیتی را داشته است.

تا لحظه تنظیم این گزارش از نهاد بازداشت کننده، و محل نگهداری و یا اتهام های مطروحه علیه این چهار شهروند بهایی اطلاعی در دست نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید