آزادی سه شهروند بازداشتی با اتمام مراحل بازجویی از زندان‌های قم، تنکابن و دولت آباد اصفهان

مرتضی مغانلو، شهناز قنبری و مهرناز خرمی

مرتضی مغانلو، شهناز قنبری و مهرناز خرمی، با اتمام مراحل بازجویی به ترتیب از زندان‌های (ساحلی) قم، دولت آباد اصفهان و زندان تنکابن با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۹ مهر ماه ۱۴۰۲، مرتضی مغانلو، فعال مدنی، متاهل، دارای سه فرزند، ساکن استان قم، محبوس و بلاتکلیف در زندان ساحلی(مرکزی)قم، با اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام، با تودیع قرار وثیقه با اتمام مراحل دادرسی، آزاد شد.

براساس این گزارش، آزادی مرتصی مغانلو، پس از اتمام بازجویی ها و تفهیم اتهام وی در دادسرای عمومی و انقلاب استان قم صورت گرفته و باید در انتظار دریافت ابلاغیه برای حضور در جلسه محاکمه خود باشد.

یک منبع مطلع گفت:”اتهامات تفهیم شده به آقای مغانلو در مرحاه بازپرسی(تبلیغ علیه نظام)، ـتشویش اذهان عمومی) و (اقدام علیه امنیت ملی) اعلام شده است.”

لازم به اشاره است، مرتضی مغانلو، ساعت یک بامداد ۱۸ شهریور ماه ۱۴۰۲، در سه راه محمود آباد، توسط ماموران حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی، بازداشت و به بازداشتگاه پلیس امنیت آن استان و سپس بازداشتگاه اداره اطلاعات استان قم منتقل و به مدت ۱۲ روز در آن مکان تحت بازجویی ها فشرده قرار گرفت و سپس به زندان ساحلی(مرکزی)قم منتقل شده بود.

در خبری دیگر، روز چهارشنبه پنج مهرماه ۱۴۰۲، شهناز قنبری، اهل و ساکن شهرضا از توابع اصفهان، محبوس و بلاتکلیف در زندان دولت آباد،با اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام، با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

براساس این گزارش، آزادی شهناز قنبری، با تودیع قرار وثیقه صورت گرفته و او باید در انتظار دریافت ابلاغیه برای حضور در جلسه دادرسی باشد.

لازم به اشاره است، شهناز قنبری، در مرداد ماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در اصفهان، دستگیر و برای تشکیل پرونده به بازداشتگاه یکی از نهادهای امنیتی و سپس شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرضا از توابع استان اصفهان، منتقل و پس از صدور قرار بازداشت موقت به زندان دولت آباد منتقل شده بود.

مهرناز خرمی، پس از اتمام بازجویی ها و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه از زندان شهرستان تنکابن، آزاد شد.

همچنین، روز سه شنبه ۱۱ مهر ماه ۱۴۰۲، مهرناز خرمی، متولد: ساکن شهرستان نوشهر و فعال فضای مجازی، محبوس و بلاتکلیف در زندان شهرستان تنکابن از توابع استان مازندران، با اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان، آزاد شد.

یک فرد نزدیک به خانواده این متهم به گزارشگر حقوق بشر در ایران اعلام کرد:”خانم خرمی، روز گذشته، پس از تفهیم اتهام و با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان، تا اتمام مراحل دادرسی از زندان شهرستان تنکابن، آزاد شد.”

لازم به اشاره است، مهرناز خرمی، سحرگاه ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۲، در پی یورش ماموران اطلاعت سپاه استان مازندران به منزل وی و تفتیش و توقیف لوازم الکترونیکی از قبیل گوشی تلفن همراه اش، سپس بازداشت و برای تشکیل پرونده به بازداشتگاه مرکزی اطلاعات سپاه استان مازندران در شهر ساری منتقل و پس از اتمام بازجویی ها و تفهیم اتهام به زندان شهرستان تنکابن، منتقل شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید