احراز هویت پنج تن دیگر از معترضین بازداشت‌شده اخیر در شهرهای زاهدان و خاش

عبدالواحد ریگی گنگوزهی، یحیی ریگی، یاسر نهتانی، حمدالله علیزهی و فضل احمد تیموری

عبدالواحد ریگی گنگوزهی، یحیی ریگی، یاسر نهتانی، حمدالله علیزهی و فضل احمد تیموری، در اعتراض‌های اخیر شهرهای خاش و زاهدان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، هویت پنج تن دیگر از شهروندان بلوچ  بازداشت شده توسط نیروهای امنیتی طی روزهای گذشته در زاهدان و خاش احراز شد.

هویت این شهروندان:«عبدالواحد ریگی گنگوزهی» از اعضای انتظامات مسجد الخلیل خاش ،« یحیی ریگی» اهل خاش، «یاسر نهتانی» ۲۶ ساله اهل زاهدان، « حمدالله علیزهی» ۱۹ ساله اهل زاهدان و «فضل احمد تیموری» اهل زاهدان احراز شده اند.

به گفته منابع حال وش:« عبدالواحد که انتظامات مسجد جامع الخلیل خاش هست به همراه یحیی هفته گذشته بدون دلیل توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند و تا الان هیچ خبری از وضعیتشون در دست نیست.»

همچنین« یاسرنهتانی، فضل احمد تیموری و حمدالله علیزهی جمعه هفته گذشته ۷ مهرماه ۱۴۰۲، در بازگشت از مصلی زاهدان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند و تاکنون اطلاعی از وضعیت آنان در دسترس نیست.»

گفتنی است پیش‌تر ۱۳۰ تن از دستکم ۲۱۶ بازداشتی روزهای ۷و ۸ مهرماه ۱۴۰۲، در شهرهای زاهدان، خاش، میرجاوه و چابهار توسط حال وش احراز شده بود که با احتساب این ۵ نفر شمار بازداشتیان احراز هویت شده تاکنون به ۱۳۵ تن رسیده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید